Intőgyűjtemény

Intők, figyelmeztetők, rovók, beírások, csak a legjobb fajtából.

Beküldés, valamint
intogyujtemeny@gmail.com

Kommentek

  • Kollár László: Valamennyi tancsi' társam nevében köszönöm, hogy felmerült benned, miszerint eg... (2015.11.13. 13:53) Gyűjteményes képnélküli 1 :)
  • sorica123 (törölt): @SCUMM: jaj, ez a káromkodósdi az agyamra megy nekem is. Ha úgy gondolom, hogy ... (2011.01.06. 16:50) Sátán és rock
  • Hagrid: Istenkirály a poszt az elejétől a végéig! Csak hogy stílusos legyek...:-) (2011.01.04. 20:27) Sátán és rock
  • Utolsó 20

Licenc

Creative Commons Licenc

2010.05.24. 10:05 Nicholas Flamel

Rádiótelefon vs. iskola

Jóval később jöttem rá, hogy nekem a nagyfreki a véremben van, de ez más jelekben már egészen korán megmutatkozott: első walkie-talkiemat amint bevittem az iskolába "megmutatni a többieknek", azaz rajoskodni vele, egyből balhé lett. A cucc még természetesen teljesen játék volt, talán a férfi mosdóból sikerült vele kimorzézni a folyosóra, szóval kemény 2 métert átütött 27 MHz körül. Azonban, nem volt az én napom - az egyik bekapcsolva maradt a padomban, és megreccsent bibliaismeret órán. Ahol a tanár gyorstalpalót végzett óraadó egyből el is vette azokat, és azóta se kaptam vissza, na de nem baj, remélem legalább a gyerekei jól elvannak vele.

Történelem fakultáción, jó 8 évvel utána ismét hasonló: akkor már PMR sávon csapattam, és a gimi jó fekvésének köszönhetően szüneteken át hallgathattuk a darusokat, biztiőröket: "Engedd le a macskát! Jaó, jaó... Állj!", az a kibaszott telefon pedig ismétcsak bekapcsolva maradt, és a fakultáció csendjét - mert a tanár itt tudott fegyelmezni - egy jó nagy PMR hívójel törte meg, úgyhogy ismétcsak gazdagabb lett a tanári kar egy rádióval, de ezt legalább rendben visszakaptam, viszont értve a leckéből - többet nem vittem rádiókat az iskolába. Egyébként, ha már biztiőr, és PMR: a kétnevű, de egytulajdonosú elektronikai üzletlánc őrei ma is 2-es csatin 30-as CTCSS-sel követik a vásárlókat - egészen hátborzongató, tiszta 1984 feeling, akit érdekel, hallgasson bele.

Keresztény iskola lévén, egyébként a mobiltelefonokat rutinszerűen elszedték nálunk - nem, nem ha megcsörrent, nem ha óra alatt nyomkodtad, hanem ha MEGLÁTTÁK. Kikapcsolva se lehetett nálad napközben, és az érettségi banketten tudtuk meg egy tanártól, hogy ők abban bíztak, hogy az egész csak múló divathóbort, ők pedig ugye őrizték a konzervativizmus bástyáját. Hát, ez az, ami nem jött be :)


27 komment

Címkék: rádió mobiltelefon szaktanári osztályfőnöki intő


A bejegyzés trackback címe:

https://intogyujtemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr222026839

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Penya666 2010.05.24. 10:58:26

Jezus ereje. Az uzletlancos dolog meg kemeny.

ut · http://thaifoldiutazas.uw.hu 2010.05.24. 17:18:56

Mi kétautós túrán előztük végig a kanyarokban a sort, mert a társunk előlről walkie-talkie-n jelezte, hogy tiszta az út, mehetünk utána.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2010.05.24. 17:41:13

A legtöbb tanár tipikusan olyan valaki aki azt hiszi magáról, hogy valaki. Az a mázlijuk, hogy nem korábban születtem, mire iskolás gyerekem lesz az még legalább 15 év, addigra csak megszokják. Én mindenesetre tuti fel fogom szerelni a gyerkőcöt telefonnal, jó az ha kb akármikor elérem, és ő is engem. Ha ezek után egy tanár elvenné tőle ha megcsörren alapon, azt hiszem lenne hozzá 1-2 kedves szavam. Meg kell tanítani a gyereknek, hogy ne kapcsold ki, csendesítsd le, ne rajkodj vele, de legyél elérhető. Ha megcsörren, elnézést, lecsendesíti ennyi. (persze ha csak egyszer fordul elő véletlenül) A tanárok jó része még nem tart itt, bár az egyetemen már tapasztalok fejlődést. :)

- Rendi - 2010.05.24. 17:47:49

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Egyetemen nem tudják elvenni a telefont ;]

TH 2010.05.24. 17:58:13

"ők abban bíztak, hogy az egész csak múló divathóbort"
Kis logikával azért megsejthették volna, hogy ez annyira nem valószínű...

Rebca 2010.05.24. 18:00:40

Tudom, hogy szarjak sünt, de a másodikat nincs kedvem kibogozni, hogy mi a francot vésett a kedves tanár. Miért nem lehet leírni alá??? Azért annyira nem nagy poénok ezek, hogy szenvedjünk az elolvasásával...

Rebca 2010.05.24. 18:02:07

Nah nem is olyan nehéz, de semmi extra, csak egy gagyi beírás. Ilyenek nekem is voltak, órán amőbázott, meg hasonlók.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2010.05.24. 18:26:15

@- Rendi -:
Nem az, hogy elvenni. Ha megcsörren a telefonja valakinek egy szót se szólnak, úgyis kinyomja az ember. Ha kisebb csoportos óra alatt valaki fontos hívást vár, előre szól, ha hívják kimegy. (persze telefon lecsendesítve). Tanár ugyanez. Kinyomja, vagy "Bocs, órát tartok, visszahívlak". Senkit nem zavar, megy tovább az óra. Harmadéves vagyok, szóval még nincs olyan messze az emlékeimben a középiskola. Ott ha valakinek megcsörrent a telefonja akkor azonnal témaváltás, kb 5 percig azt hallgattuk, hogy megzavarjuk az órát, és miattunk nem lehet haladni az anyaggal... Velem az 5 éves középsuli alatt egyszer fordult ez elő, igaz akkor el is akarta venni a telefonomat a matektanár. Aztán hallgathattuk a hisztijét hosszasan, miután kijelentettem, hogy eszem ágában sincs neki bármimet odaadni. Végül csak belátta, hogy nem fog nyerni, de az intőm sajnos már nincs meg, év végén mindig kidobáltam az ellenőrzőimet. :)

Martian (törölt) 2010.05.24. 18:27:27

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: "Meg kell tanítani a gyereknek, hogy ne kapcsold ki, csendesítsd le, ne rajkodj vele, de legyél elérhető."

Dolgozatírás alatt ez aligha elfogadható kompromisszum... de azt sem értem, miért fontos, hogy a gyerek az óra alatt elérhető legyen??

Talán szokott ilyen SMS-t kapni, hogy "Józsi fiam, megjöttek a klingonok, szólj Scottynak, hogy azonnal teleportáljon haza a matekóráról!"
:))

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2010.05.24. 18:29:56

@Martian: Általánosban nem volt telefonom, középsuliban, ha a szüleim (vagy akárkik) hívtak, le volt csendesítve, kinyomtam. Dolgozat alatt is. Aztán szünetben visszahívtam őket, hogy órán voltam, miért hívtak. Francnak kell túlbonyolítani a dolgot?

- Rendi - 2010.05.24. 18:37:24

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Értem mire gondolsz, hasonlók a tapasztalatok.

Martian (törölt) 2010.05.24. 18:54:09

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: A dolgozatot azért kérdeztem, mert egy lehalkított okostelefonnal azért rendesen lehet puskázni... még kapcsolat nélkül is.

lutria 2010.05.24. 18:59:28

Kiváncsi lennék mit szólna egy tanár ha egy szülő üzenne valami fontosat olyan olvasható irással mint a 2.üzenet.

Nicholas Flamel 2010.05.24. 19:01:23

@Rebca: végülis leírhattam volna, ez van, most elmaradt. Sajnos nem lehet minden beírásunk kiemelten extra, azért ha visszaolvasol, van néhány jobb is.
@Martian: nem csak lehet, hanem nyomatják is, kb. minden felsőoktatási intézményben, ugye akár egész jegyzet mehet rá PDF-ben. Ezt ki lehet szűrni, ha figyel az oktató. De azt, hogy egy gimibe kikapcsolva miért ne lehetne nálam telefon, amiért az iskola ráadásul "sajnos felelősséget sem vállal", ami a gyakorlatban azt jelentette, hogy amikor az igazgató kiskedvencéét ellopták, akkor mindenkinek a táskáját kipakoltatták, és félóráig ki se mehettünk a kapun, meg suttogó propagandát indítottak, hogy majd nekünk kell kifizetnünk az árát. Agyrém :)

memety · http://memety.blog.hu/ 2010.05.24. 19:04:39

@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: nálunk suliban akkor se veszik el az ember telóját, ha megcsörren. a pofátlanabbja fel is veszi, és elvileg ez egy jónevű szakközép. éljen a magyar közoktatás!

degi2004 2010.05.24. 19:18:39

ez mekkora sz@r !

szerencsetlen posztolo meg mindig azon dohog, hogy a cunya tanarneni elvette a cb-t ahelyett, hogy a terdere fektette volna...

egyes, leulhecc !!

degi2004 2010.05.24. 19:22:08

10/20/stb. evvel ezelott senkinek sem volt mobilja az iskolaban es nem csak ezert mert egyaltalan nem volt meg mobil, hanem mert nem is volt ra szukseg - oszt mindenki megis tulelte

Nicholas Flamel 2010.05.24. 19:30:52

@degi2004: nem mondod :) azthittem, akkor közoktatás se volt. majd ha felfogtad, miről szól a post (nem, nem a dohogásomról, és totál leszarom a walkietalkiet, a CB egyébként teljesen más), akk várjuk az értelmes kommenteket is.

MittuDomain 2010.05.24. 19:34:23

Rádiótelefon..:-) de rég hallottam ezt a szót, kb. mint a music center-t! Köszi..

MittuDomain 2010.05.24. 19:50:20

@degi2004: Mintha anyámat hallanám :))
nincs ezzel gond egyébként, dehát most most van.

Martian (törölt) 2010.05.24. 20:21:22

@Nicholas Flamel: "De azt, hogy egy gimibe kikapcsolva miért ne lehetne nálam telefon"

Szerintem az lenne korrekt, ha lehetne... viszont a "játékszabályok" egyértelműen tisztázva lennének.

Például a Nemzetközi Sakkszövetség szabályzata szerint ha sakkversenyen egy játékosnak játszma közben megcsörrent a telefonja, az azonnali játszmavesztéssel jár... vagy akár csendes üzemmódban használja játszma közben (már csak a csalás, puskázás lehetősége miatt is).

Olyanra volt már példa, hogy a hétvégi sakkcsapatbajnokságon az egyik játékos "készenléti szolgálatos"... a telefonját rábízza a csapatvezetőre és ha esetleg (1 %-os eséllyel, de) mennie kellene, a csapatvezető szólna neki.

Logan Grimnar 2010.05.24. 20:28:06

A mobiltelefonálásnak is van illemtana, amit persze rengeteg tahónem tart be ( moziban, színházban lehalkítom és NEM VESZEM FEL, repülőgépen kikapcsolom stb.)
Iskolában óra alatt ugyanez, legfeljebb szünetben visszahívom azt, aki keresett.
Aki nem így cselekszik, ne csodálkozzon hogy elveszik tőle. Tanárként én biztos helyből 2 karóval jutalmaznám az óra alatt telefonáló suttyót.

Almaspite 2010.05.24. 20:31:08

De most komolyan, mi az, hogy úgy vesz el az embertől _akármit_ a tanár (matchbox, nintendo, pingpongütő, mobil, babámfasza), hogy azt soha többé nem látod? Ez máshol nem lopásnak hívják? Kaptál róla elismervényt? Sőt, azt se hiszem el, hogy iskolai házirend felhatalmazna akárkit is, hogy elvegye az ember tulajdonát!

Chaoyang · http://xiongyali.blog.hu 2010.05.24. 20:44:26

Faszom ezekbe az idejet mult irasokba. 1992-ben vegsosoron azert rugtak ki egy gimnaziumbol, mert gyakran bevittem az aktataska meretu Motorolla telefonom, hogy szunetekben elerheto legyen uzelti gyben ... delutani iskolarol beszelek,.. 1994-ben letartoztattak , mert az utcan akartam megszabadulni a westel900 tol vasarolt Ericsson197 tol amit 67000-t vettem, es a rendorokek gyanus volt az ugylet, holott csak nem akartam a szekely fiukat csak ugy a lakasomba engedni amikor megakartak venni a telefonom, es a bunko tirpap rendorok meg 1999-ben is feltartoztattak amikor eppen egy SMS-t kuldtem az utcan, es felirtak az IMEI szamom, minth aminden telefon lopott lett volna. Lega;labb ma mar nem baszakodik velem a rendor csak , mert mobilt hasznalok. Udv. a 2000. elofizetoje a Westel900 nak...

Nervus 2010.05.27. 18:45:04

@Logan Grimnar
Fasza tanar lennel, biztos az a megoldas, hogy egyest adj.... :D
Nevetseges a tanarok hozzaallasa nalunk is, irtam is mar errol itt. Persze, nehany eve meg anyam kibirta telo nelkul suliban oke, es?
Ma meg ma van es neha jol johet az a telefon.

mpisti 2010.07.10. 14:15:06

Én idén általánosban rendszeresen kameráztam órán a hülyéskedő/csajokat bámuló társaimat. Kár, hogy a tanárra már nem mertem irányítani a telefont, pedig feleltetés közben túrta az orrát és a szájába kotorászott. A történelemórákat mindig rögzítettem hangfelvevővel, ahogy a tanár ordítja, hogy: KUSS LEGYEN VÁÁÁRAAR, és kiszavazásokat tart feleltetés előtt :D Énekórán meg arra törekedtem, hogy minél jobb felvételi minőséget hozzak ki a 'gyengébb típusú' telefonomból. A matektanár tánca is elég jó felvétel lett, nem is bánja. Egyszer se buktam le, az így készült filmjeim végére odaírtam, hogy köszönet a tanároknak, hogy hagyták :D Az iskolánkban egyébként tiltanak bármiféle hang/kép rögzítést, fogalmam sincs, miért, talán félnek, hogy felkerül a netre, hogy milyen szörnyűségek történnek ott?
süti beállítások módosítása