Intőgyűjtemény

Intők, figyelmeztetők, rovók, beírások, csak a legjobb fajtából.

Beküldés, valamint
intogyujtemeny@gmail.com

Kommentek

  • Kollár László: Valamennyi tancsi' társam nevében köszönöm, hogy felmerült benned, miszerint eg... (2015.11.13. 13:53) Gyűjteményes képnélküli 1 :)
  • sorica123 (törölt): @SCUMM: jaj, ez a káromkodósdi az agyamra megy nekem is. Ha úgy gondolom, hogy ... (2011.01.06. 16:50) Sátán és rock
  • Hagrid: Istenkirály a poszt az elejétől a végéig! Csak hogy stílusos legyek...:-) (2011.01.04. 20:27) Sátán és rock
  • Utolsó 20

Licenc

Creative Commons Licenc

2010.02.16. 07:31 intogyujtemeny.blog.hu

Állj fejre, és fosd le magad vénasszony!

Beküldött intő következik megint, a szót át is adom Zsófinak.

Ez az intő úgy keletkezett,hogy utolsó óránk volt a drága földrajz tanárnővel,akiről tudni kell,hogy rühellt engem,de ez az érzés kölcsönös volt ... A lényeg az,hogy folyton "kóstolgatott" engem,mert mindenáron azt akarta,hogy összevesszünk,mert engem ő ki akart rúgatni,és ezt nem is tagadta ... Azon az ominózus órán mindenért belémkötött,baszogatott rendesen,folyton le akart járatni ... Szóval húzta az agyam rendesen! Meg kellett tanulni Európa összes országának a fővárosát,de én előtte egy hétig hiányoztam,de ettől függetlenül megtanultam és bármit kérdezett,tudtam a választ.Majd kitalálta,hogy valaki nekem biztos,hogy súg,mert ilyen hamar nem lehet ezt mind megtanulni ... etc ... etc ... Erre mondja,hogy beír két karót,ha nem mondom el,hogy hogyan csinálom ... Hiába mondtam neki,hogy tudom,egyszerűen nem fogta fel! Erre beírta a két karót,én meg mondtam neki,hogy akkor állj fejre és fosd le magad vénasszony! Erre ő persze teljesen kikelt magából és azt mondta,hogy takarodjak ki a picsába a teremből,mert látni se bírja a pofámat! (És ezt így mondta!) Erre én mondtam neki,hogy: "Hát maga sem egy esztétikai élmény! ... "
Aztán kimentem a teremből ...
Hát nagyjából ennyi ...

A sztori epic, szívesen tanúja lettem volna :) köszönjük szépen!


299 komment

Címkék: földrajz szemtelen vénasszony fosás csúnyabeszéd intő olvasóinktól


A bejegyzés trackback címe:

https://intogyujtemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr131762215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Réka ‎ · http://blog.rekafoto.com/ 2010.02.16. 13:26:42

@Bambano: hát a tragikumnak pont ez a fele, hogy a diák valószínűleg baromi jó fejnek tartja magát, amiért ilyen jól megmondta a tutit a vén banyának.

bigthereal 2010.02.16. 13:27:50

@blacklord: leírtam azt is, hogy mi a teendő akkor, ha igaz a sztori! talán olvasd el...

én szeretem a gyerekeket, az egyéniségeket is, asszem ők is szeretnek engem, de az én óráimon rend és csend van, nincs duma, nincs visszabeszélés, de kérdezni lehet és véleményt is lehet mondani, kulturált formában.

csupán ennyi a titok

kicsi bogár 2010.02.16. 13:28:11

Mindentől függetlenül soha akkoriban a tanárral tiszteletlenek nem voltunk!!! Akkor még volt fegyelem az iskolában! És ez nem volt annyira régen...

blacklord 2010.02.16. 13:28:25

@bigthereal: Na ne mondd már. Neked valami teljesen elfajzott tekintély-képed van... A tekintély az az, hogy amíg el nem játssza a jogot hozzá, addig a tanárt alapból tisztelet övezi. Amint azzal szórakozik, hogy órán rendszeresen egy gyerekre utazik hatalomjátékot játszva, azzal elvesztette. Pont. Nem értem, hogy mit magyarázol még ezen - igazából nem bírod magad a helyzetébe képzelni, ennyiről van szó, mert szerintem a te nagy egód se viselne túl jól egy az akkori világképedben ekkorának minősülő igazságtalanságot.

Bambano 2010.02.16. 13:28:32

@blacklord:
@Archenemy:

azt kellene belátni, hogy ahhoz, hogy a történet erkölcsi tanulságairól vitatkozzunk, egyáltalán nem kell tudni, sőt, nem is fontos, hogy a történet igaz (legyen) vagy hamis.

bigthereal 2010.02.16. 13:29:23

ja, és nem 20 gyerek ül bent, hanem 150:)

és nincs duma!

Archenemy 2010.02.16. 13:30:15

@Bambano: nadebáze! ennyi erővel ki is lehetne találni egy történetet, de arra meg ott van az ezópusz bácsi!

mellesleg ki a franc akar vitatkozni? nyilvánvalóan nekem van igazam.

bigthereal 2010.02.16. 13:30:40

@Bambano: na mi van akkor, ha hamis?

Bambano 2010.02.16. 13:31:11

@Archenemy: lehetett volna sokkal rosszabb vége is, pl. vonat elé fekszik, vagy ilyesmi (mert erre is volt nemrég példa itthon is).

@Rékuc: nem dicsérem meg, hogy jófejnek tartja magát, de, a többiekkel ellentétben, nem is teszem egyedüli felelőssé a történetért.

Bambano 2010.02.16. 13:32:13

@bigthereal: semmi. mondom, hogy nem számít.

@Archenemy: miért ne találhatnál ki történetet? Mint a régiek, amit példabeszédnek hívnak?

Archenemy 2010.02.16. 13:33:37

@Bambano: sőt például lehet, hogy majd huszonévesen fog egy fegyvert és lelő harminc embert és majd ezt az esetet hozza fel, mint indokot

indok mindig van minden baromságra

az, ha valaki szerinte igazságtalanul kap egy intőt (és hát lássuk be, az intőt kapók között elenyészően kevesen gondolják, hogy igazságosan kapták), az nem ok lófaszra sem

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.16. 13:34:08

@zulu: Alkotmánynak hívják.

"16. § A Magyar Köztársaság különös gondot fordít az ifjúság létbiztonságára, oktatására és nevelésére, védelmezi az ifjúság érdekeit."

(2) A Magyar Köztársaság ezt a jogot a közművelődés kiterjesztésével és általánossá tételével, az ingyenes és kötelező általános iskolával, képességei alapján mindenki számára hozzáférhető közép- és felsőfokú oktatással, továbbá az oktatásban részesülők anyagi támogatásával valósítja meg.

67. § (1) A Magyar Köztársaságban minden gyermeknek joga van a családja, az állam és a társadalom részéről arra a védelemre és gondoskodásra, amely a megfelelő testi, szellemi és erkölcsi fejlődéséhez szükséges.

Ezek pl sérülnek mindenkinek, ha valaki a viselkedésével ellehetetleníti a tanulást.

@Bambano: jap. Aki nem ért ahhoz, amit csinál, azt nem védeni kell, hanem kirúgni.

@bigthereal: te beszéltél a ma eszköztelenségéről, és a ma ezekben különbözik a tegnaptól.

L'eau fasse · http://intogyujtemeny.blog.hu 2010.02.16. 13:34:28

Amúgy sokan felemlegetik, hogy az igazgatóra kéne hivatkozni ilyenkor, és utána bemenni az igazgatóiba elintézni az ügyet. Na most, valóban, így kellene működnie a dolognak, de majd lesz egy post arról, hogy ez a valóságban hogyan is működött, amikor az egyik osztálytársunk az egész osztályunk véleményével kiállt a tanáriban, az igazgató előtt. Ráadásul 100%-osan igaza volt (a menzakaja minősége volt a téma, konkrétan a hajcsomók a teában, a mosogatórongy a főzelékben, és a "ha nem kérsz főzeléket, sütit se kapsz" gyakorlata).

blacklord 2010.02.16. 13:34:42

@Magyarvagyok_Nemturista: igen, voltak. Biztosan. De nem biztos, hogy azok kedvezőbb színben tüntetnék fel a tanárt előttünk... Én nagyon sok ilyen sztorit láttam életem folyamán. A kisebbrendűségi érzéses tanár behisztizik valami csip-csup dolgon (pl. volt egy olyan eset, ahol a 192 cm-es gyereknek adott 2-est egy föcidogára, miközben egy azonos (de nem puskázott, máshol ültek) dolgozatra meg 4-est adott. Amikor a srác ezt szóvá tette, közölte a ~160 cm-es tanerő, hogy "ne vitatkozz fiam, nem vagyunk egy szinten". A srác elmosolyodott ahogy lenézett rá 30 cm magasból, és csak annyit mondott, hogy hát tényleg nem. Onnantól végig 2-esei voltak. Ez amúgy egy egyházi iskolában történt (pap tanár), ahol elméletben még nagyobb erkölcsi tartásuk kéne, hogy legyen a tanároknak. Mondhatsz erre bármit, de szerintem egy ilyen tanárt nem illet meg tisztelet. Pont.

mittudomka 2010.02.16. 13:35:44

@Archenemy: ha lett volna rágó nálam, tuti a hajába nyomom. az anyukának. :)

Archenemy 2010.02.16. 13:36:13

@Bambano: mert a régi történetek elé odaírták, hogy "MESE", hogy tudni lehessen, hogy nem igaz, ez elé meg lófasz sincs írva, tehát perdefault igaznak hiszi az emberek többsége, legalábbis az ilyen naiv faszok mint én

blacklord 2010.02.16. 13:38:32

@Rékuc: Hát tényleg, hiszen Magyarországon minden felnőtt olyan jól tűrne egy módszeres, hónapokon átívelő, személyére utazó zaklatást, ami hatalmi pozícióból jön. Mikor sokunknál már autóvezetés közben egy másik közlekedő legapróbb hülyeségétől is elgurul a gyógyszer... Szerinted tényleg méltányos vagy itt egy 14 éves gyerekkel szemben? Nyilván nem a legideálisabb reakció volt, dehát szerintem azért megérthető.

L'eau fasse · http://intogyujtemeny.blog.hu 2010.02.16. 13:38:34

@L'eau fasse: Zsófit amúgy nem ismerem, így nem tudom, az ő iskolájában mi volt a helyzet, de nálunk általánosban kurvára nem működött az igazgatónál panaszkodás, feltételezem, ez az ország iskoláinak 99%-ára igaz. Kényelmes állás, összekacsintás, húgymeleg mocsár, szerény véleményem szerint.

Bambano 2010.02.16. 13:38:41

@bigthereal: mondok neked példát:

A matematika egyik ágában, a geometriában úgy dolgoznak, hogy van 5 alapfeltevés, (ha jól emlékszem a számára), amit elfogadnak alapigazságként, és minden mást ebből vezetnek le. Ezt az 5-öt axiómának hívják. Az 5 axiómát úgy választották ki, hogy a valódi világból vett tapasztalatoknak jól megfeleljen.

Jött egy figura, (aki az egyik legnagyobb magyar matematikus a szememben, Bolyai János), aki azt mondta, mi van, ha az 5-ből egyet elvetek? Ez egy teljes fikció, mert akkoriban nem ismertek semmit, ami annak megfelelt volna. Fogta, elvetette a párhuzamossági axiómát és megnézte, mi történik a geometriával, ha ilyen feltételezéssel indul neki. Azt várta, hogy az egész geometria összeomlik, mint kártyavár a kereszthuzatban, de kiderült, hogy nem. Sikerült neki újra felépíteni a teljes geometriát, enélkül az axióma nélkül.

Majd később jött egy másik figura, a nyelvnyújtogatós, aki elkezdte pedzegetni, hogy odakint kicsit másképp vannak a dolgok. El kellett telni egy csomó időnek, fel kellett lövöldözni pár rakétát az űrbe ahhoz, hogy kiderüljön, Bolyainak nem csak elméletben volt igaza.

Bolyai is olyan dologgal foglalkozott, ami földi körülmények között nincs. Miért ne lehetne olyan dologról topicot nyitni, amiről nem tudjuk, hogy van-e, igaz-e?

blacklord 2010.02.16. 13:42:09

@jobbosbalos: mondjuk nézz körül egy angolszász vagy egy svéd iskolában. A tanárt keresztnevén hívják, közvetlen kapcsolat van, a gyereknek lehet véleménye - de ezzel együtt a tanár kezében van a végső döntés. És működik, hát ilyet? Nem az az alapelv, hogy márpedigatanárnak mindig igaza van. Ez kicsit fasisztoid már a mai társadalomhoz. Egy igazán jó tanár nem retteg attól, ha egyszer véletlenül tévedne és ezt a diákjai a tudomására hoznák.

jobbosbalos 2010.02.16. 13:42:14

@L'eau fasse: Egyébként nem azt akartam mondani, h a tanár büntetlenül lehet hülye, de erre megfelelő csatornák vannak, (kellenének), mint ahogy az sem biztos, hogy a tanárnak volt igaza. Igaza annyiban volt neki - ha esetleg más miatt nem is - hogy a működőképességet (ez esetben az ezt biztosító alá-fölé rendeltségi viszonyt ) fenn kell tartani. Általában is az a baj, hogy néhány -nagyon is helyes- liberális alapelvet kissé tágan értelmezünk, ezért ez a visszájára fordul.
Ha a tanár akárcsak moderátor szerepet tölt be, egy ezt lehetővé tévő (olyan típusú az anyag) foglalkozáson, akkor is uralnia (kézben tartania) kell a folyamatokat (tanulókat). És ez nem a poroszos attitűd dicsőítése, egyszerűen csak praktikum.
Ami a szabályszegést illeti, azt bizony meg kell követelni mindenkitől, h tőlem is megkövetelhessék, nem különben azért nem vágok kést a másikba, ha nem tetszik a pofája - minden ingerenciám ellenére- mert én sem szeretek kést látni a hasamban.

Bambano 2010.02.16. 13:43:02

@Archenemy: viszont manapság azt sem indokolt feltételezni, hogy a tanár perdef hibátlan.

bigthereal 2010.02.16. 13:43:12

lehet, de akkor ne fogadd el teljesen az egyik álláspontot, és ne utasítsd el a másikat, hanem járd köre, ahogy én tettem!

mert így csak szajkózod azt az ostobaságot, hogy a gyereknek igaza van.

egyáltalán nem biztos, hogy igaza van!

én már leírtam mindkét esetben a véleményem, te még csak azt ismételgeted, hogy a tanár a hülye...

mi van akkor, ha zsófika kitalálta a sztorit, és nem volt előzmény meg lelki terror meg ilyenek? na?

Bambano 2010.02.16. 13:44:55

@jobbosbalos: a poroszos attitűdbe sem fér bele a tanár diktátorkodása.

nekem voltak poroszos attitűdű tanáraim, de ők mindig korrektek, szigorúak és maximalisták voltak. nem fordulhatott elő, hogy a tanár a saját frusztrációit a diákon élje ki és utána meglepődjön, hogy elfajul a helyzet.

xstranger 2010.02.16. 13:46:13

@bigthereal: 150 gyerek? Hol tanitasz te valami indiai faluban?

Bambano 2010.02.16. 13:46:24

@bigthereal: "mi van akkor, ha zsófika kitalálta a sztorit, és nem volt előzmény meg lelki terror meg ilyenek? na? ": akkor írjál egy másik posztot ilyen indítással és akkor majd azon vitatkozunk.

sem te, sem én nem tudjuk, mi a teljes igazság, ezért csak arról folyhat a vita, mit gondolunk arról, amit itt leírtak.

Archenemy 2010.02.16. 13:47:00

@Bambano: Meeeeeert egy mesében elvonatkoztatott helyzetek és szereplők vannak, hogy valóban a mese tanulságára figyelhessünk, itt meg valós helyzetek, cselekmény és szereplők, amik egyéb tapasztalataink alapján (pl. aki intőt kap, az sosem érzi úgy, hogy ez igazságos) interferálnak a tanulsággal .

blacklord 2010.02.16. 13:48:10

@bigthereal: Már hogyne lenne. Elég kevés képzelőerőd van, ha te nem tudsz ilyen helyzetre gondolni. A hatalommal elég könnyű visszaélni, és elég vicces, hogy ha te tényleg tanár vagy, még nem láttál ilyet... Pont a visszaélések elkerülésének szándéka miatt játsszuk az egész demokrácia-játékot is, csak úgy mondom. És bambano nagyon is helyesen mondja, ha a tanár a végsőkig feszíti a húrt, akkor elég fura dolog fegyelmezett viselkedést elvárni a gyerektől. Ha játszottatok volna csapatsportágat, ahol van test test elleni küzdelem (foci, kosár, kézi, vízilabda, stb), akkor pontosan tudnátok, hogy miről van szó. Abban a közegben is határozott időszakonként teljesen normális emberekből is képes totál oda nem való reakciókat kihozni a stressz. Ez a helyzet szerintetek a lánynak nem stressz?

L'eau fasse · http://intogyujtemeny.blog.hu 2010.02.16. 13:48:33

@jobbosbalos: na ebben egyetértek veled, bár az általam ideálisnak tartott viszonyt inkább a mester - tanítvány szópár írja le, nem az alá- és fölérendeltség. A baj, ahogy írod, ott van, hogy nincs meg a rendszer arra, hogy mindkét felet igazságosan számon lehessen kérni, illetve, ami még nagyobb baj, hogy semmi nem biztosítja a tanerő munkájának a minőségét.

bigthereal 2010.02.16. 13:51:32

@xstranger:

jah, indiai faluban, néma gyerekeket:P

Valaki1 (törölt) 2010.02.16. 13:53:11

cigány vagy és a tanár náci?

nor2 2010.02.16. 13:54:04

Hmmm... Velem is ugyan ez történt, csak angol tanárral, és mikor tudtam mindent, a következő órák anyagából kérdezett, persze amit már nem tudtam tudtuk sokakkal együtt, mert a könyvbe is ide oda ugrált az órákkal, tehát kiszámíthatatlan lett volna, hogy a könyv eleéből vagy végéből kérdez év közepén... Ezért azt mondta, hogy mivel nem tudom karó. Én meg vissza mertem neki szólni, persze mindezt kultúráltan, hogy senki sem tudja a választ, de ez őt nem hatotta meg. Erre azt mondja még 1 egyes... Érettségi előtt álltam kedves volt, és ezt is megjegyezte, erre kiküldött az óráról. Mondtam neki Ok, az egy igazolatlan, de akkor a 2db 1-es törlés, mert ugye ha nem vagyok bennt órán nem feleltethet 1-esre. Erre ő azt mondja, hogy senki nem tanúsíthatja. De én erre csak annyit mondtam, hogy majd figyeljenm, mikor petíciót indítok ellene az igazatónál. Erre visszavett a tempóból még az 1-eseket is kitörölte, aztán elment a suliból... Vajon miért?! A lényeg, hogy 2. félévben már nem ő tanított, de érdekes mód májusra beírt az osztályzónaplóba 3db 1-est csak nekem... Az új tanár rendes volt kitörölte. Kedves tanár volt! Ma is várom, hogy összefussak vele az utcán! :)

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2010.02.16. 13:55:27

@Bambano: Én az analógiát MINDKÉT félre alkalmaztam.
Zsófika itt legalább ugyanakkora hunyó, mint a tanerő (ha Zsófika egy 100% ártatlan ibolya volna, nem túl valószínű, hogy a frappáns "fosd le magad..." verssor ilyen prompt az eszébe jutna, de ha eszébe is jutna, nem vágná bele ilyen fiatalos lendülettel a demagógus arcába, de ha bele is vágná, nem közölne le az intőjéről azonnal egy jó nagy féligazságot az interneten). MINDKETTEJÜK esetében valahol a messzi, messzi múltban valaki elfelejtette elmagyarázni, hogyan kell viselkedni, főleg pedig azt, hogy bizonyos dolgokat mikor kell abbahagyni (v.ö. földön fekvő rugdosása).
Még egy konkrét történet, saját ifjúságomból: magyartanárnőnk Zsófika oktatójának (poszt alapján vélelmezhető) kvalitásaival bírt, szitu nagyjából ugyanez volt: osztálytársam dolgozatára adott egy marha nagy egyest, mondván, hogy "ezt te biztos nem fejből írtad". Itt nem az következett, hogy fosd le magad vénasszony, hanem az, hogy a kolléga az óra végeztével kint az öltözőben a tanárnéni összes kurvaanyját tételesen felsorolta, majd a következő órán jelentkezett felelni. Ő nem lett ötös félévkor, de tegyük hozzá, hogy nem is akart az lenni, a néni ugyan továbbra sem volt alkalmas az oktatásra,mint olyan, de legalább egy fél árnyalattal szelídebb lett, aki irodalmat akart tanulni felvételire, az meg elment különórára, mint ahogy valószínűleg amúgy is elment volna. Egy egészen minimálisat visszavéve az emberre örökletesen jellemző kakaskodásból sikerült megőrizni a békét meg a normális ügyvitelt, elvégre senkinek a biológiai értelemben vett életéről vagy haláláról nem volt szó.

blacklord 2010.02.16. 13:55:30

@Kovácsné: Na ez a szép ebben. Őszintén szólva, a barátaim nagy része úgy reagált volna erre a sztorira, ahogy a lány. És nem hiszem, hogy ez olyan lenne, mintha rendszeresen elvenné a társai pénzét erőszakkal, vagy ha pénzért szopná a fiúkat a vécében, vagy épp meg akarná verni a tanárt, mert rászólt, hogy ne hallgassa hangosan a zenét órán. Csak azért, mert újabban vannak ilyen esetek az iskolákban, még ne induljunk ki abból, hogy minden gyerek ilyen, OK?
Engem is tiszteletre neveltek (szíjjal és pingpongütővel is kaptam ki egy-egy nagyobb csín után, ha érdekel bárkit), liberálisnak igazán nem nevezhető módszerekkel, és mégis, szerintem az adott körülmények között (ha a sztori megfelel a valóságnak) ez egyáltalán nem egy extrém, az igazságszolgáltatás maximális büntetését kiérdemlő reakció.

blacklord 2010.02.16. 13:56:11

@Rékuc: Na gratulálok, ismét csak a lényegi kérdésre nem válaszoltál - stressz helyzet és gyerek. Fuss neki még egyszer.

jobbosbalos 2010.02.16. 13:58:04

@L'eau fasse: Egyetértek. Hozzátenném, itt a biztosítékot az vágta ki nálam, h a diák minősíthetetlen hangnemben szólalt meg, ami semmiképp sem tolerálható, egyként tanár néni förtelmes riposztjával.

kukac122 2010.02.16. 14:00:56

Egyszerű vagy,mint a faék.Küldj még pár sztorit,kérlek:)

blacklord 2010.02.16. 14:01:17

@Bambano: ezt én is így látom. Induljunk ki abból, hogy a sztori úgy történt, ahogy le van írva, és vitassuk meg - különben mindenki valami másról fog beszélni. Pláne Rékuc, aki valójában csak féltékeny a leendő friss pipihúsra. :-p

kukac122 2010.02.16. 14:02:19

Mármint te,kedves Zsófi.

blacklord 2010.02.16. 14:05:50

@bigthereal: én megadom neked a feloldozást. Ha tényleg maximálisan kiérdemelt volt minden előzmény, és tényleg súgtak neki, akkor Zsófi egy hülye hazudós kis picsa. Most akkor így jobb? :-)

blacklord 2010.02.16. 14:07:24

@xstranger: szerintem valami lángossütő főiskolai szakon. :-))) A hallgatókat meg gyerekeknek hívja. És csodálkozik, hogy a hallgatók nála még nem vetemedtek soha ilyen beszólásra. Pedig milyen érdekes, ő nem szokott lelki terrorizálni sem, meg eleve felnőttek veszik körül, őt miért nem érik ilyen impulzusok? :-)

L'eau fasse · http://intogyujtemeny.blog.hu 2010.02.16. 14:10:11

@jobbosbalos: hát, azt nem állítom, hogy a hangnem különösebben szép volt tőle, de az előzmények fényében teljesen érthető. Én másképp csináltam volna, de én is szembeszálltam volna egy ilyen alkalmatlan szipirtyóval. Jogos a kérdés, hogy miért vagyok 100%-ig biztos Zsófi igazában... nos azért, mert máig előttem vannak azok az alkoholista, szart sem tudó, nulla konfliktuskezelési készségű, nem létező tekintélyükkel visszaélő tanárok; a következetlen, meg nem gondolt, abszurd, diákellenes döntések, amelyek a 90-es évek közepétől napjainkig tartó magyar közoktatást jellemzik, és akikkel én szerencsére nem sokat, de a kevésbé jó sulikba járó barátaim rendszeresen találkoztak.

blacklord 2010.02.16. 14:12:16

@Kovácsné: És az miért jó, hogy mindent benyelő, gerinctelen emberek jöjjenek ki az iskolákból? Pont az az egyik legnagyobb baj a jelen magyar társadalmával, hogy mindent benyelünk. A munkaadónak hogy nem jelent be - ő tekintély. A politikusnak, hogy ígérget, semmit nem csinál és lop - hisz ő is tekintély. A rendőrnek, hogy zsebre bírságol, az orvosnak, hogy félrekezel majd leugat, stb, stb, stb. Ez így nem megy. Igenis álljanak ki az emberek az igazukért - persze lehetőleg kultúráltan. Itt egy gyerekről van szó, aki még simán más mederbe is terelheti a viselkedésformáit.

Bambano 2010.02.16. 14:14:14

@Archenemy: itt csak egy tutti létező szereplő van, aki beküldte a postot. Az összes többi lehet valós vagy fiktív.

@Kovácsné: ha kapsz egy karót, azt valahogy kezeled, mert van kiút. Ha az összes dolgozatodra kapsz egy karót, folyamatosan, nálad is biztosan elszakad a cérna a 4-5. dolgozat környékére

AzHofi 2010.02.16. 14:19:32

Egy Zsófi nem ír ilyesmit, hogy "baszogatott". Az én lányom ilyet merne leírni, vennék neki egy köbméter füzetet és egy ültő helyében teleírná, hogy nem írok le csúnya szavakat.

Bambano 2010.02.16. 14:21:10

@AzHofi: ha tényleg van lányod, beszélgetned kellene vele.

AzHofi 2010.02.16. 14:23:11

@Bambano: sokat beszélgetünk. Ettől még a "baszogat" csúnya szó, nem lány szájába való. A kocsiséba.

Bambano 2010.02.16. 14:26:45

@AzHofi: az, hogy a lányod nem hoz haza csúnya szavakat az iskolából, nagyobb science fiction, mint a poszt maga.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.16. 14:29:23

@AzHofi: amikor a vágyak határozzák meg a percepciót, az igen veszélyes tud lenni.

gyagyás 2010.02.16. 14:31:58

Zsófi te egy hülye kis picsa vagy két marhanagy pofon még járna te kis IQ
bajnok

AzHofi 2010.02.16. 14:33:26

@Bambano: bizonyára ismeri a jelentésüket, hallotta őket sokszor, de képes kifejezni magát nélkülük is.

jobbosbalos 2010.02.16. 14:39:39

@L'eau fasse: Én is másképp csináltam volna (szólok a szüleimnek). Az mindenképp intő jel, hogy egy ilyen helyzet előállhat egyáltalán, pro és kontra. Ami a pedagógusokat illeti, nincs min csodálkozni, ők is csak olyanok, mint az a helyzet (színvonal, erkölcsi normák, szakmai követelmények, anyagi ellátottság, munkájuk presztízse - pontosabban mindezek hiánya), amiben működnek.
Az az ország, melynek minden oldali vezetői a jövő nemzedékének kérdésében sem képesek megegyezni, ne számítson sok jóra.

hubertusz 2010.02.16. 14:45:43

Öröm lehet tanulni és tanítani ebben a szép, igen korszerű pedagagógiai környezetben...

Mindig is voltak problémák, de most a mennyiség csap át minőségbe.

Kovácsné · http://kovacsne.blog.hu 2010.02.16. 14:46:50

@blacklord: @Bambano: Ne mossunk össze dolgokat. Nem gerinctelen emberekre van szükség, ez nyilvánvaló. Olyan emberekre van szükség, akik a felismert problémát kielégítő módszerekkel kezelik, ennek érdekében pedig képesek félretenni egy adagot - hangsúlyozom: EGY ADAGOT - az egójukból. Ez az ún. önmérséklet. Messzemenően nem azonos az elvtelen seggbebújással és hasonlókkal. 14 évesen is működik.
A "fosd le magad" csak odáig jut el, hogy felismerte a problémát. Az "adok két karót, te köcsög" szintén. A megoldás - továbbra is MINDKÉT fél részéről, Zsófikát/pedagógust nem dícsérve, de nem is defaultból a földbe döngölve - alapvetően rossz, mert nem vezet ki a alaphelyzetből. És tényleg nem vezet ki, akármennyire is szeretnénk. A tanárok Zsófikát ezentúl kollektíve küldik majd el a picsába. Nem azért, mert a pedagógusok egy különösebben mocsadék banda, hanem azért, mert a közös cél/eszköz köré szerveződő közösség ilyen. (Nem helyeslem feltétlenül, hogy ilyen, de attól még az). Ellene fellépni közösen, józanul lehet, nem pedig kiabálva, dühöngve, 100%-os támadási felületet nyújtva.
Zsófika az önmérséklet gyakorlásának hiányában esetleg egy életen keresztül sodródik hihetetlen nagy önérzettel, de nem csak karrierjét hanem esetleg magánéletét tekintve is inkább ziláltan, mint sikeresen.
Ismét egy példa, rokonságból: a nagylány mindig, mindenkinek keményen, tökösen megmondta a tutifrankót. Három főiskolát hagyott ott azért, mert a pedagógusok nem voltak szimpatikusak, a csoporttársak pedig hülyék voltak. Állásban néhány hétnél tovább nem volt. Magányos, boldogtalan, és soha nem lesz képes megváltozni, mert szerinte ez azt jelentené, hogy le kell köpnie az eddigi életét, pedig csak némi önkritikát kellene gyakorolnia.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.16. 14:54:19

@jobbosbalos: az a gondbajprobléma, ha a szülő alapbeállítottsága az, hogy a tanárnak mindig igaza van.

Ilyen mentalitású szülőhöz odamenni, hogy pikkel rád, meg rosszindulatú?

Neked hányszor kell elmondani azt, hogy hülye vagy lányom, a tanárnak biztos igaza van, hogy leszokjál a panaszkodásról?

Ha meg arra vagy nevelve, hogy a tanárnak igaza van, mert ha nincs igaza, akkor is igaza van, akkor miért bíznál abban, hogy nem neked lesz bajod, ha felsőbb szervhez fordulsz?

elég.volt 2010.02.16. 14:54:56

>Szóval húzta az agyam rendesen

Mégis mit képzelsz ki vagy te nyomorult kis ribanc? Azért vagy ott az iskolában, hogy tanulj és ha aztmondják a fejed tetején pörögj.
Anyád meg Apád vagy politikusok, vagy szegények gyengék nevelés terén. Én félholtra kalapáltalak volna ha ezzel a történettel és intővel állítasz haza...

seahawk 2010.02.16. 15:16:33

2dolog miatt sem mondhatsz ilyet.
1,mert idősebb és a feljebbvalód
2,mert ez a dolog elmérgesedéséhez vezet csak.
Van osztályfőnők,stb.
Másrészt aki betartja a szabályokat arra nem pikkelnek.

bigthereal 2010.02.16. 15:16:45

@kolbászoszsömle: saját fikcióid elefántcsont-tornyában terpeszkedve nehéz lehet megítélni a valós élet problémáit...

a mai szülők alapbeállítottsága éppen hogy az, hogy a tanár ostoba és alkalmatlan, ellenben az ő gyerekük a legjobb, legokosabb legszebb stb.

kicsit nézzél szét a világban!

Mike36 2010.02.16. 15:23:20

Ennyi rendmániás zsarnokoskodó, mindenben az államot, iskolát éltető fasszal mint ebben a blogban hsz-eket irogatókkal még nem találkoztam.

A hatalomnak mindig igaza van, ugye?

Mike36 2010.02.16. 15:27:49

és úgy megkérdezneém a nagyokosoktól, honnan vették le mikori a bejegyzés? lehet akár 20 éves is.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.16. 15:43:28

@bigthereal: hát, ehhez képest a fidesz áll kétharmadon, nem az efféle "ultraliberális" dogmatikát nyomó banda.

jobbosbalos 2010.02.16. 15:46:42

@kolbászoszsömle: Általánosítasz. Miből következik, h minden szülő, a tanároknak ad igazat? Az miért nem egy lehetséges megoldás, h a szülő bemegy (tegyük hozzá, ne verje pofán a tanerőt rögvest, pusztán csak a miheztartás végett) és tisztázni szeretné a helyzetet? Ha netán ennyire elmérgesedett a helyzet -mint gondolom itt- mit lehet várni? Nyilvánvalónak látszik, h a tanári kar össze fog zárni (részben jogosan, részben nem), úgyhogy én a saját gyermekem érdekében lennék annyira megalkuvó, hogy másik iskolába íratnám. Valószínű, h nem tudnám felrobbantani az egész tanári kart. Mindenesetre a gyereknek azt tanácsolnám, h számoljon háromig legközelebb.

Kalokagathia 2010.02.16. 15:48:06

Zsófika azon kevesek közé tartozik, akik legalább kiállnak a véleményükért. Egy kamasz lány állandó zrikálása igenis váltsa ki azt a lányból, hogy elküldi a zrikálót az anyjába! Hajrá Zsófi, drukkolok neked, hogy ne törj be, és ne is szorulj perifériára, hanem legyél sikeres, és felnőttként is legyél majd sokkal különb a tanárodnál - mert most az vagy!!!!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.16. 15:52:28

@jobbosbalos: Nem én ajánlgattam (igaz Te sem) azt a fajta problémamegoldást, miszerint a tanárnak van igaza, ha meg nem, akkor mégis.
Pusztán a te írásod apropóján jutott az eszembe az, hogy az itt nagy pofával "én aztán egy ilyen intő után még le is kevernék neki egyet" szülők csapdája, aminek furcsa dolgok tudnak lenni a végén, lásd Sarah Palin lánya és a benyelt légy esete, stb.

jobbosbalos 2010.02.16. 15:54:51

@Mike36: Senki nem éltetett itt semmit. A rend meg az állam majd akkor lesz fontos, ha mások (erősebbek) az érdekeid ellen tesznek. Ha akkor momentán nem lesz norma (törvény), és erő (állam), ami az érdekeidet védi, lehet h átértékelnéd a jelenlegi koncepciódat. Ne feledd: mindig van erősebb, mindig van gazdagabb, mindig van okosabb, mindig van aki másként gondolja, mint te.

bigthereal 2010.02.16. 15:55:04

@Kalokagathia: ja, legközelebb köpje is le, aztán meg verje pofán bézbólütővel, majd személyiségfejlődése utolsó fázisában egyszerűen szúrja le!

drukkolok, hogy neked is ilyen nagyszerű gyermekeid legyenek!

jobbosbalos 2010.02.16. 16:12:35

@Kalokagathia: amelyik kamasz nem lázad, nem mond ellent, nem fejezi ki a megvetését neki nem tetsző dolgok, emberek iránt, az beteg. Ilyenformán tehát rendben is lennénk. Azonban a mi Zsófinknak az arányérzékével van baj, ami nem biztos, h a serdülőkor sajátja.

Mike36 2010.02.16. 16:15:27

@jobbosbalos: csak Rend és rend között van különbség. Másrészről ami egyeseknek normális, a szabadság része, az mások szemében már anarchia.

Coyote82 2010.02.16. 16:21:32

Kedves Zsófi, takarodj ki a terembol es az iskolabol egyarant, aztan vegzettseg nelkul elj a testedbol, kapalj krumplifoldet, keverj maltert feketen.
VAGY kussolj, es oldd meg a problemat intelligens emberhez meltoan:
1. szolj a szuleidnek, a szuleid beszeljenek a tanarral, igazgatoval
2. szolj a szuleidnek, valts iskolat
3. panaszoljatok be hivatalos szerveknel (ezzel tobbet fogsz szivni).

A leheto legparasztabb megoldast valasztottad. Nem attol vagy intelligens, hogy tudod Europa osszes orszagat - ugysem tudnal egyikben sem megelni ilyen hozzaallassal.

magannyomozo 2010.02.16. 16:23:14

@mittudomka: Egyetertek. Ha a sztorit tenylegesen o irta le, egy nagyszaju, bekepzelt kis fruska irta. Ha a tanar viszont ezt mondta neki: "menjen ki a picsaba", akkor az sem normalis. Egy tanar ilyen nyelven nem beszelhet az iskolaban gyerekek elott. Mindenaron peldat kellene mutatnia. Engem is terrorizalt 2 tanar a gimnaziumban. Ilyen hangnemet nem tudtam volna megengedni soha magamnak egy tanarral szemben. Pedig kimondottan utaltak es ki akartak rugni. Szomoru, hogy a tanarok terrorizaljak a gyerekeket, visszaelnek a hatalmukkal. Aki ezt teszi, el kellene tavolitani az iskolabol. Persze a kolykokkel sem egyszeru. Lenezi a tanart, mert apuka kilora megveszi a pedagogust es azt mondja neki: mit beszel nekem, hogy tanuljak. Maga mire vitte a sok tanulassal? Apuka irni olvasni nem tud, de milliomos. Szoval nem egyszeru az elet.

jobbosbalos 2010.02.16. 16:23:28

@Mike36: Nem vitatom, magam sem vagyok a poroszos drill híve. Az önként vállalt és belátáson alapuló, a mások érdekeit beszámítóé annál inkább. Éppen ezért gondolom, h a diák és a tanár interakciója ebben a formában megengedhetetlen.

magannyomozo 2010.02.16. 16:26:59

@AzHofi: Ez igy van, engem is felhaborit, hogy meg le is irja: "baszogatott". Ez nem semmi.

fehéregér 2010.02.16. 16:28:39

@midnight coder: milyen ork, te paraszt? Azt hiszed, hogy a cigányok, illetve csak a cigányok beszélnek így? Aki ilyen sötét, az inkább művelje magát, ahelyett, hogy ostoba kommenteket ír.

Zsírosbödön 2010.02.16. 16:39:27

Na, látom beindult a szájkarate rendesen :) A kommentáradat végére ismét egymás fikázása, stb. a fő téma. Gratulálok. Még jó, hogy nem papírra írtok ennyi hülyeséget...
A posztról annyit: a gyereket tanítsák meg megvédeni magát kultúráltan, a tanárt meg konfliktuskezelni.

"az, hogy a lányod nem hoz haza csúnya szavakat az iskolából, nagyobb science fiction, mint a poszt maga."

Né, vannak, akik képesek normáéisan nevelni a gyerekeiket, micsoda meglepetés!!! Az a mai kölkök hibája, hogy otthon le se szarják őket, "nézzed a tv-t; persze, megkapod" és csodálkozik mindenki a gyerek minősíthetetlen viselkedése miatt.

Off... :S

jobbosbalos 2010.02.16. 16:40:07

@fehéregér: Nyugalom. Elvégre nem egy oktatási intézményben vagyunk!

2010.02.16. 16:42:06

@kolbászoszsömle: Értem. De ebben te hol olvasod, hogy ha rendetlen a kölök, ki lehet küldeni a folyosóra?

2010.02.16. 16:47:50

@Mike36: 20 éve még nem ment ez a stílus a sulikban.

pg2 2010.02.16. 16:55:29

Csökött agyúak! Cigyány gyereket nem hívnak Zsófinak. Amúgy a mi sulinkban pornóképet csináltak az énektanárnőről. Mármint montázst. 76-ban. Ott is volt intő, de se pofon, se kirúgás. Szal régen is volt ilyen, bár mi, így visszanézve, aprótündérek voltunk. Hát persze. Egyébként meg az exem tanítónő, és vele érdekes mód nem csinálják. Lehet, tud valamit?

pg2 2010.02.16. 16:57:19

@zulu: Melyik regényből készült az a film, amiben a Páger a tanár, és a diákjai megverik érettségi után?

Liquid_Night 2010.02.16. 17:09:20

@Rékuc: nemtudom hogy hány éves volt hölgy/lány/miszpicsa amikor ez történt, mondjuk 11-12 évesre saccolom, a tanított anyagból kifolyólag.
Szerintem egy 11-12 éves gyerektől nem várható el a helyzet ilyen szintű kezelése. Az én véleményem szerint ennek elmagyarázása már a szülőre vár, hogy OK lányom kiálltál magadért, de ezt lehet úgy is hogy...(az, amit Te írtál). Valszeg ebben a szituban a 12 éves kiscsajnak nem az iskola struktúráján keresztüli diplomatikus érdekérvényesítés lehetőségei pörögnek az agyában, hanem a fosás hogy otthon hogy magyarázza el a 2 karót. És ez nem érettség kérdése hanem ez ilyen és kész, hisz ilyen példákon keresztül nől fel. Aztán hogy majd 20 évesen is anyázni fog-e a főnöknek az kb pont ezen dől el, hogy ezekben a helyzetekben hogy nevelték, és mire.

@MidlifeCrisis: valszeg NEM belőle lesz az AK-s gyilkos, hisz ő ezen a ponton már szépen kiengedte magából a feszültséget. Az ámokfutó (például, és konyhanyelven) abból lesz, aki kismillió ilyen szituációt élt meg egész gyerek-majd felnőttkorában, és sose szólt vissza, mert azt tanulta hogy a neve kuss. Aztán ez a bizonyos feszkó egyszer csak robban, és akkor majd ő durrant, ha már eddig mindig őt durrantották. Csak ez nagyobbat szól.

A régi jó oktatási, társadalmi egyéb rendszerről nosztalgiázni egy olyan országban, ami TORONYMAGASAN vezeti az alkoholfogyasztási, depressziós, és öngyilkossági statisztikákat, szerintem nevetséges és szomorú...

Liquid_Night 2010.02.16. 17:10:26

Ismétlem magam, és a lényeget:

A régi jó oktatási, társadalmi egyéb rendszerről nosztalgiázni egy olyan országban, ami TORONYMAGASAN vezeti az alkoholfogyasztási, depressziós, és öngyilkossági statisztikákat, szerintem nevetséges és szomorú...

Ianas 2010.02.16. 17:19:04

@bigthereal: Kit érdekel a bizonyíték. Fogd fel ezt egy gondolatkísérletként. Tegyük fel, hogy a gravitáció 10 méter per szekundumnégyzet. DE NEM ANNYI!! Fizikaórán, az iskolában mégis feltesszük. Senki se kéri, hogy bizonyítsuk be.

És sajnos mivel tudom, hogy van olyan, hogy egy gyerekre rászáll a tanár, akár még igaz is lehet.

[c] 2010.02.16. 17:24:54

Tudom, milyen az, ha ártatlanul gyanúsítanak, de ez a stílus... Nem lehet, hogy a tanárnő ellenszenvének van konkrét oka, ennek a helyzetnek pedig előzménye?

jobbosbalos 2010.02.16. 17:42:42

@Liquid_Night: Itt valami félreértés van: én a problémát abban látnám, h függetlenül a régi, "avítt" vagy netán a mostani "modern" oktatási rendszerünktől a tanuló efféle megnyilvánulása, és az erre adott tanári reakció megengedhetetlen. Az iskolázottsággal (annak milyenségével) az általad említett devianciák valóban összefüggenek, mint ahogy a családdal, a kultúrával, a gazdasági környezettel és az elérhető reális életcélokkal, szoros összefüggésben az előzőekkel. Ami pedig a toronymagas vezetésünket illeti jó hírem van: "csak" az elsők egyike vagyunk, már ha ez vigasz. Az ember a kicsit is becsülje meg.

noire jack 2010.02.16. 17:48:06

Na most ha egy diák azt mondja egy tanárnak, hogy "Állj fejre, és fosd le magad vénasszony!", akkor először is kapnia kéne egy akkora pofont, hogy két métert repüljön, továbbá egy igazgatói intőt, és a második igazgatói intő után kirúgni az iskolából. Aztán mikor a harmadik suliból rúgják ki, akkor esetleg elgondolkozik (netán a szülei), hogy miből is fog megélni iskolázatlanul.

Ja igen, mikor pedig hazamegy és a szüleinek elpanaszolja, hogy pofont kapott a tanárától, akkor a szüleitől is kellene, hogy kapjon még egy nagyobbat...

A jelenlegi helyzet a liberális oktatás eredménye. Feleselések, tanárverések, pár neveletlen tuskó miatt megtarthatatlan órák, hőbörgő szülők stb. És még posztot is ír belőle...

hevi421 (törölt) 2010.02.16. 18:02:30

Bár nekem nincs már ellenőrzőm, a következő zajlott le köztem és az osztályfőnököm között, ezelőtt 20 évvel.Épp nyolcadikos voltam, felvételi előtt.Matematika dolgozat kettes lett. Kezembe nyomta, majd így szólt az egész osztály előtt:(szó szerint idézem)
"Ne tanulj, mert minek is, úgysem vesznek fel sehova, az utcasarkon majd többet keresel, jó az annak aki szereti." Ekkor még 14 sem voltam, elég megalázó volt abban az időben.
Nem is tudom miért nekem mondta, hisz sosem voltam egy olyan csaj akit körülugráljanak a fiúk... A felvételiig még volt 1-2 beszólása de már nem érdekelt. Volt 1-2 ember az osztályba akit kiszúrt magának, és azt 4 éven keresztül (eddig volt az o.főm.) szekálta ahol csak tudta.
Nem lett belőlem utcasarki...megálltam a helyem, van két üzletem, eléldegélek svájcban.

kitvalasztanal.hu - Választási tippért notebook! · http://www.kitvalasztanal.hu 2010.02.16. 18:05:40

@play_off: mesélj. Szerinted ha a liberális (azaz észérveken alapuló, választási lehetőséget adó, gyerekre odafigyelős) helyett milyen nevelést tartasz elfogadhatónak?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.02.16. 18:05:49

@zulu: Aki aktívan akadályozza, akadályozni próbálja ezeknek az alkotmányban rögzített feladatoknak a végrehajtását, és az alkotmányos jogok gyakorlását, azzal abba kell hagyatni eme cselekedetét.

A gyereknek az a joga, hogy bent legyen az órán nem erősebb a többiek tanuláshoz való jogánál.

Kalokagathia 2010.02.16. 18:26:51

@jobbosbalos: Zsófi arányérzékével tényleg baj van, mert a folyamatos baszogatásra ilyen későn szólt vissza. Szóval arányt tévesztett: többször és jobban kellett volna. Hajrá Zsófi!!!!!!!!!!

Kalokagathia 2010.02.16. 18:28:20

@bigthereal: Hajrá Zsófi! Remélem, bigi, neked is lesz legalább egy-két ilyen tanítványod!!! Megérdemled!

jobbosbalos 2010.02.16. 18:39:59

@Kalokagathia: Meglehet. Talán skorpió jegyű, mint én, aki sokáig magába fojtja a dühét. Aztán meg kész a baj.

kiskacsafürdik 2010.02.16. 19:20:15

A tanárok nyáron nem ingyen nyaralnak! Számoljatok utána! Nincs több szabijuk így, mint pl. a köztisztviselőknek! Évközben ők elivleg nem mehetnek szabira! És az évzáró után és évnyitó előtt is bejárnak!

Egyébként meg, ha valaki megtanulja befogni olyan helyzetekben, ahol ő az "alárendelt", nem lesz gerinctelen, csak bölcs! Mikor már saját maga lesz felelős az életéért, nem árt, ha néha tud hallgatni is! A klonfliktuskeresés nem minden helyzetben nyerő!

Mi sem kíméltük a pályát tévesztett tanárokat, de sokkal okosabb módszereink voltak, mint a beszólások. ;)

blacklord 2010.02.17. 13:28:48

@noire jack: Te se nagyon olvastad az előzményeket. Az igazságtalanság leesett?

blacklord 2010.02.17. 13:30:07

@jobbosbalos: Nem, a horoszkópozásból lesz a baj, abból. Agyat használni nem kéne?

maholnap · http://koklerbroker.blog.hu/ 2010.03.14. 12:47:01

Nem csak Európa, de a világ összes országa fővárosát megtanulták a gyerekeim, ahogy én is annak idején. Élveztük a tanulást is, ez is az alapműveltséghez tartozik (amerikában az államok fővárosait sem tudják, sőt, sokszor a saját államaikat sem tudják felsorolni!). Ültünk a földgömb, vagy a térkép előtt, és elképzeltünk utazásokat, beszélgettünk népekről, történelemről, birosalmakról és bukásaikról... Játszva tanultuk a földrajzot. Azóta is tudom, a gyerekeim is élvezik, hogy bármilyen hír van a TV-ben vagy a rádióban, ők tudják, hogy az hol történik.

Kár, hogy manapság sikk a nemtudás.
süti beállítások módosítása