Intőgyűjtemény

Intők, figyelmeztetők, rovók, beírások, csak a legjobb fajtából.

Beküldés, valamint
intogyujtemeny@gmail.com

Kommentek

  • Kollár László: Valamennyi tancsi' társam nevében köszönöm, hogy felmerült benned, miszerint eg... (2015.11.13. 13:53) Gyűjteményes képnélküli 1 :)
  • sorica123 (törölt): @SCUMM: jaj, ez a káromkodósdi az agyamra megy nekem is. Ha úgy gondolom, hogy ... (2011.01.06. 16:50) Sátán és rock
  • Hagrid: Istenkirály a poszt az elejétől a végéig! Csak hogy stílusos legyek...:-) (2011.01.04. 20:27) Sátán és rock
  • Utolsó 20

Licenc

Creative Commons Licenc

2010.03.17. 11:00 intogyujtemeny.blog.hu

Fia az óra végét meg sem várva, az ablakon át távozott

Hige sztorija következik, kép nélkül is nagyot üt, ráadásul az oroszóra feeling nekünk már kimaradt (igaz, volt helyette hittan:D)

Sziasztok!

Pár napja olvastam a blogot és eszembe jutott kedvenc beírásaim egyike, de akárhogy is kerestem az ominózus ellenőrzőt sehol sem találtam, de ha megtalálom küldöm hozzá a képet is:)
A beírás a következő volt:

"Tisztelt Szülő!
Fia az óra végét meg sem várva, az ablakon át távozott, ezért szaktanári figyelmeztetésben részesítem"


Tudni kell a történetről hogy 16 éves voltam, suli után randim volt, és az orosz tanárnő pedig kicsengetés után 10 perccel még a "gáváris" ige ragozását oktatta.
A tanterem ablaka a folyosóra nyílt, (tehát nem kell kétségbeesett öngyilkosságra gondolni:)) én meg egy pillanatnyi táblára írást kihasználva szépen kiugrottam rajta... Másnap persze ellenőrző el stb. Viszont apukám hozáállása volt a legviccesebb, visszaírt a tanerőnek:

"Tisztelt Tanárnő!
Lehetséges, hogy át kéne gondolnia tanítási módszereit, ha a diákok inkább kiugranak az ablakon, minthogy részt vegyenek az óráján."

Remélem befér az elmegy kategóriába, emlékeim szerint ez volt a legviccesebb beírásom.
Befér az, köszönjük!

118 komment

Címkék: ablak képnélkül olvasóinktól visszaír oroszóra


A bejegyzés trackback címe:

https://intogyujtemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr581765156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

single 2010.03.17. 14:13:03

Az én fiamnak 5-es korában egyszer beírta az osztályfőnök a következőt:

Tisztelt Szülö!

Értesítem, hogy Mártont matematika óra alatt verték. Ezért megintem.

XY

Jó nem? Ordítva röhögtem.

Picitures doktor 2010.03.17. 14:14:03

@xstranger: Hú ez így tök jól néz ki, azt hiszem alkalmazni fogom :-)))

Dan20VT 2010.03.17. 14:15:26

@RobinGood: " a csengő a tanárnak szól"
Kicsit nézz utána jobban, a tanulonak joga van kimenni a csengő után. ezt csak a tanárok mondják,h nekik szól, közben pedig nem így van;)

Picitures doktor 2010.03.17. 14:15:39

@single: Erre Te?Megintetted a tanárt??Hol maradt a tanítunk,és védünk???

pfekete101 2010.03.17. 14:20:01

Nekem alt. 3-kban ~ ezt irtak be az ellenorzobe:
"Fia a tiltasom ellenere reggel uszasoran vett reszt ezert oszt.fonoki figyelmeztetesben reszesitem."
0-dik oraban mentunk uszni az iskola uszodajaba, semmilyen orarol nem logtunk. Hat igy lettem en egy lusta streber. :-)

single 2010.03.17. 14:20:33

@Picitures: Nem reagáltam. Lehet, hogy gyávaság, de nem akartam még inkább a gyerek ellen tüzelni a tanarat azzal, hogy beszólok valamit. Viszont nálunk ez azóta családi annekdota lett, még mindig röhögünk rajta.

Kicsit Bob · http://anyamnak.blog.hu/ 2010.03.17. 14:25:52

A csengő tényleg a tanárnak szól. És azt mondja, hogy tessék befejezni az órát. Ne tartson 10 perccel a kicsengetés után is. Szerintem a pedagógusok jó része gőgös és ostoba (tisztelet a kivételnek, ismerek párat).
Egyik leüvölti a gyereket, ha kicsöngetés után menne már, a másik leüvölti a gyereket a folyosón, ha az futva megy a következő órára, hogy elkerülje azt az üvöltést, amit a késésért kap a harmadiktól, aki le se szarja, hogy az első tovább tartotta az órát.
Az amerikai iskolafilmek sem tetszenek, ahol csöngetésre felpattannak a kölkök és a mondat közepén áradnak ki az ajtón, de a csöngetés hangjára be kéne fejezni az utolsó gondolatmenetet 1-2 mondatban, gyorsan elmondani a házifeladatot vagy egyéb készülnivalókat, ha már időben nem sikerült, aztán hadd menjenek.

Ha analógiákat keresnék a saját és lányom iskolai tapasztalatai, valamint a munkahelyi környezetben tapasztaltak között, az előbbire szánalmas amatörizmus jellemző:
-Ha van elég előadói rutinom, márpedig egy pedagógusnak legyen, akkor egy kellően interaktívra vett órát is be kéne tudni fejezni időben.
-Sem otthon, sem a munkahelyemen, sem moziban, sem szupermarketben, sem piacon nem üvöltök olyan hangnemben a gyerekemmel, feleségemmel, kofával, de tényleg senkivel, ahogyan az alatt a pár perc alatt a tanítónők a gyerekekkel, amíg benn vagyok az iskolában. Ez minden reggel másfél perc, hetente kb. egyszer még tíz perc, mégis elegem van belőle. Az én lányom például kifejezetten érzékeny, ha vele üvöltenének így, akkor gyomorfekélyt kapna másnap reggelre.
Munkahelyen próbálnék ilyen hangon beszélni valakivel, (persze én nem vagyok 30-50 évvel idősebb a kollégáimnál) az kedélyesen az arcomba vigyorogna és aggódóan megkérdezné, hogy teljesen hülye vagyok -e.

jackjunior 2010.03.17. 14:26:04

Szerintem a "gáváris" nem ige, hanem főnév.

tundrazuzmo (törölt) 2010.03.17. 14:29:04

a dsengö a nyelftantanárnakk is szol!

Picitures doktor 2010.03.17. 14:30:17

Randa szülő voltam anno.Pl nem tetszett,hogy a tanárnő angolórán ordítva szidta a gyerekek k.anyját.
Tudom,hogy milyenek voltak akkoriban is a srácok,és nem vagyok elvakult szülő,de számomra ez volt az utolsó csepp a pohárban.Mint szmk-s tagok,egy páran összeszedtük a szülőket,és kirugattuk a némbert.

Picitures doktor 2010.03.17. 14:33:06

@jackjunior: ige lesz az.....beszélni asszem

tundrazuzmo (törölt) 2010.03.17. 14:34:08

@jackjunior: Szerintem meg ige. Csak éppen "gávárity" igének hívják inkább, mert az E3 és nem az E2 alakkal szókták jelölni.
Já gávárjú
Tü gáváris
On-áná gávárity
Mü gávárim
Vü gáváritye
Ányi gávárjáty

Aszjelenti beszélni.

Példamondat: já gávárjú párúszki
Jelentése: a Szovjet Kommunista Párt XIV. kongresszusán a résztvevők felállva tapsolva éltették Vlagyimir Iljics Brezsnyev Andropovot, a híres operaénekest...:)

Picitures doktor 2010.03.17. 14:37:08

@tundrazuzmo: Csillagos veres pityorkát Neked.

kispestipeti 2010.03.17. 14:38:39

jó tanár - rossz tanár = jó diák - rossz diák.

a jó tanár SOHA nem ír intőt, figyelmeztetést, stb. a legrosszabb diákot is meg tudja szelídíteni, pl. jól tanít és betarja a játékszabályokat. akkor a diákjai is be fogják tartani azokat.
ha van órarend, akkor van "szünetrend" is, hiszen minden órát egy szünet kell, hogy kövessen. alapvetően minden tanár háklis, ha késik a becsengetésről egy diák. akkor mi baj van avval, ha a diák lesz háklis, hogy a tanár "kési el" a kicsöngetést? Az iskolában a tanár van a diákért és nem fordítva. (tudom, ez sokaknál kiveri most a biztosítékot, de akkor is így van!)
Azokban az iskolákban, ahol a tanárok intőket, figyelmeztetéseket írogatnak, oda a diáknak KÖTELEZŐ bejárni, míg a tanár ÖNKÉNT választott munkahelyén jól, vagy rosszul dolgozik. Tehát ne tartsa tovább az órát annál, ahogy az iskolai házirend, órarend azt előírja, mert azok EGYFORMÁN szólnak tanárnak, diáknak. A szülői válasz ezért nagyon is helyénvaló, szellemes és indokolt volt. (Ötös a kedves szülőnek.)

az a baj, hogy erre nem felnőtt koromban jöttem rá.

banurr 2010.03.17. 14:38:48

Nálunk a magyartanárunk volt ilyen.
Simán végignyomta a szünetet, az utána következő tanár szólt neki, hogy már földrajzóra van. Megoldottuk.
Pl beállítottunk egy ébresztőórát had sípoljon, vagy (mivel mi osztályunkból csinálták a srácok az iskolarádiót) beállítottunk egy időzített lejátszást, mondjuk Led Zeppelin Rock'n Roll, vagy a Van Hallen-nek volt egy száma ami légvédelmi szirénával kezdődött, ez utóbbinál a tanár régi reflex alapján majd hasra vágta magát. Ezek után egy-másfél hónapig semmi, majd amikor újra kezdte az órák elnyújtását, megint kénytelenek voltunk nevelni. Igaz ez még az átkosban volt.

HPL 2010.03.17. 14:40:54

@jackjunior: Te a 'táváris'-ra gondolsz. Na, az főnév. :D

igazságos 2010.03.17. 14:41:09

Én meg, a tanárnő helyében visszaírtam volna a kedves szülőnek:

Tisztelt Szülő!
Nem ártana, ha a fiát nevelné is néha. Tudom, hogy Ön nem tudja, mit jelent az, hogy nevelni. De azért megpróbálkozhatna vele néhanapján, meg kioszthatna pár atyai balegyenest. Ahelyett, hogy a tanárt megrója, inkább önvizsgálatot kellene tartania magának meg a fiának is.

Ui: Kár, hogy nem a harmadik emeleten, az utcára nyílt az az ablak.

Tisztelettel."

milike47 2010.03.17. 14:41:12

@jackjunior:
Amire Te gondolsz, az a "Taváris" (elvtárs) :))

RobinGood 2010.03.17. 14:41:49

@Dan20VT: hol is van ez??? A tanulók jogait nagyon nyomja mindenki csak valahogy a kapcsolódó kötelességet nem szeretik emlegetni.

Laetus 2010.03.17. 14:43:03

Az ilyen ablakon kiugráló (akár jogos, akár nem) és tanárverő stb. (amire persze soha nem lehet mentség) faszkalapokra nézve a következő javaslatom van (nem én találtam ki, csak közvetítem):

Inzultus a tanár ellen: kirúgás az iskolából. (na jó: enyhébb esetben, mint az ablakon való kiugrálás, megelőzheti egy súlyos figyelmeztetés).
A kirúgott köcsögöt speciális iskolába kell irányítani. Ha nem jár oda, nincs családi pótlék. Ha odajár, akkor is ugrott a családi pótlék, mert ugye az ilyen iskolákat speciális képzés, jobban megfizetett tanár stb. illet, ezt pedig a normális oktatási büdzsébe már nem fér bele, tehát valahonnan el kell vonni a többletkiadásokat.
Máris odafigyelne a barom szülő, hogy gyereket nevelni nem az iskola, hanem az ő feladata. Hogy a megélhetésiekről már ne is beszéljek.

Peetwolf 2010.03.17. 14:44:14

hehe...
maga a sztori tényleg vicces.

Viszont bárki bármit mond, a gyerek azért van ott , hogy tanuljon.
Az, hogy tovább húzta az órát a tanár, akár azért is lehet, mert a sok "büdös kölök" nem figyelt, így nem tudott úgy haladni ahogy ő gondolta.
nna mindegy, nem a tanárokat akarom védeni, mert manapság igen csak elfajzott a "szakma", de azért a hajam égnek áll, mikor olvasom/látom/hallom, hogy milyen világ van az iskolákban.
Annó (huszonegynéhány éve) eszembe nem jutott volna a tanárral pl. üvölteni, visszaszólni neki, pláne nem megverni...
Volt annyi eszem (mert a SZÜLŐ megtanított), hogy tudjam, ha lecseszett, annak oka volt...
A mai fiatalokat meg (természetesen tisztelet a kivételnek) szépen el kéne zárni egy katonai táborba kábé, hogy rendet tanuljanak...

Akárki akármit mond, nem számít hogy a gyerek mit lát a TVben, milyen társaságba keveredik, ha a szülő megtanítja neki a normális hozzáállást az élethez.
Ha nem így lenne, akkor most a börtönNET-et használnám valamelyik neves intézményünkben :)

RobinGood 2010.03.17. 14:44:19

@Kicsit Bob: tök igazad van. Mondom nem hiszem hogy 10 perccel tovább tartotta a tanár az órát. Hogy úgy mondjam költői túlzás.
De mindegy is mert az itt olvasható kommentek nagyrésze jellemző. És bár demagóg, de a tanárokat megverő diákok is így gondolkodnak ahogy itt sokan.

Picitures doktor 2010.03.17. 14:44:27

@banurr: Akkoriban még könnyű dolga volt a tanaraknak,meg nem volt oktatási terv,meg mijaszent.Tanítottak simán.A kölök meg tanult.Most végignézve egy csapat gyereket az utcán,hát csak azon csodálkozom,hogy még nem bolondult meg az összes tanár.Vagy mégis????

Mylady 2010.03.17. 14:45:58

Nálunk ez a csengetés dolog úgy volt megoldva gimiben, hogy óra vége előtt 5 perccel volt egy jelzőcsengetés, ami a tanárnak szólt (persze mi is hallottuk :) ), hogy lassan fejezze be. Aztán óra végén a normál csengő.
De sosem lehetett kirohanni: a tanár befejezte, elköszönt és vagy távozott (osztály feláll) vagy szólt, hogy lehet menni.

Szünetben ugyanígy: vége előtt 5 perccel jelző
a diáknak, hogy tessék bemenni a terembe és felkészülni az órára
+ a tanárnak, hogy készülődjön.

Ja, kérem, nálunk még volt (némi)fegyelem.

aqua pluvia 2010.03.17. 14:47:33

@tundrazuzmo: ne csillogtasd a nem-tudásodat!
A "gavarity" fővéni igenév, az E/3 alak: "on-áná gavarit" a T/3. alak: "ányi gavarjat". A többi sikerült...

dezso 2010.03.17. 14:47:59

@tundrazuzmo: ajjaj :)
E/3: gávárit, ha már mindenképp így írjuk. A gávárity az "beszélni", főnévi igenév. Csak neked, csak most: говорит/говорить

Egyébként az általam ismert legvadabb intő és a körülmények a következők voltak: fölöttem kettővel dupla rajzóra, félbevágott citromot kellett rajzolni. Ehhez ugye bicska kell, amit a szünetben remekül lehet a padlóba dobálni. A beírás: "Késelésért megintem."

Volt még egy olyasmi, hogy "Fia a mosdókagylót nem a rendeltetésének megfelelően használta, ezért megintem."

kispestipeti 2010.03.17. 14:48:29

@igazságos: tanár-e teccik lenni? ilyen demagóg szöveget hallottam már arról az oldalról, oszt' mégis a tanaraknak vannak a legjobban elfajzott, neveletlen gyermekeik. számos példát tudok a környezetemből!
úgyhogy ne má' csak a szülő nevelgesse (rosszul) a vásott(nak vélt) diákját kedves pedajgóguszok!

igazságos 2010.03.17. 14:50:36

@kispestipeti: Én-e? Még csak azt kéne!
Hogy ilyen hülyéket oktassak, akik ablakon ugrándoznak kifelé?

Csigorin 2010.03.17. 14:56:21

OK, görénység elvenni a szünetet... DE... a mai világban plusz tíz perc ingyen nyelvóra... sokan seggüket vernék a földhöz örömükben )))
kb 2-3000 ft egy nyelvóra (45 perc) annak a 10 perc 26,67%-a, mondjuk 3000 ftos órát számolva 667 kerekítve 670 ft. Tessék az ingyen nyelvórát megböcsülni :)

SZDSZPistike 2010.03.17. 14:56:50

Szerintem ezért is tilos lelkileg terrorizálni bejegyzésekkel a gyermekeket

Sokkal helyénvalóbb lett volna, ha a tanár elgondolkozik, majd este a Kék osztrigában lenyel két felest és kiönti a szívét valamelyik embertársa térdére okádva

csillafuck (törölt) · http://csillafuck.blog.hu/ 2010.03.17. 14:57:07

Hasznos lenne egy intősablon, ahol nem lenne arra kényszerítve a fizikatanár, (aki nem irodalomtanár) hogy ne idiótán fogalmazzon. Lenne egy bejáratott sablon, és a kipontozott vonalra kéne írni, hogy ki mit művelt. Hülyeség?

Csak halkan jegyzem meg 2010.03.17. 14:59:15

Nekem egyszer azt írták be, hogy órán kötöttem (tényleg kötöttem), de a sztori az volt, hogy az összes csaj elhatározta, hogy kötünk ofő órán, csak hogy szívassuk az ofő-t. De csak én kaptam beírást, mert a többi csaj szép volt, én meg "dundi", meg a hajam sem volt szép. Ezt meg is mondta a tag, mikor rákérdeztem, hogy miért csak én kapok. Aranyos ember volt.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2010.03.17. 15:01:21

@Kicsit Bob:
Ahova középsuliba jártam ott megoldották a problémát. Becsöngetés után 40 perccel volt egy csengetés, az a tanárnak szólt. 45 perc után pedig a másik csengő, az már nekünk. :) A legtöbb tanár komolyan is vette, ha valaki még így is képes volt tovább tartani azt zokon vettük. :)

Dan20VT 2010.03.17. 15:06:51

@RobinGood: Pontosan nem tudom, de anyam 5 éve vegzett Egerben egy fősulin, Szociál Pedagógia szakon, és ő mondta,h ez így van,... és én elhiszem neki:D:D

diktatorikus kleptokrácia 2010.03.17. 15:12:52

@rockjano: ha náLLatok így szólt a bejegyzés, akkor én is hasonló véLLeményen lennék mind a tanárral, mind a szülőkkel :)
béke

bárisnya 2010.03.17. 15:15:00

Ahová én jártam fősulira, terjedt egy városi legenda, miszerint az egyik oktató azt mondta, hogy amennyiben a hallgatói olyan ostobák, hogy a kérdésére nem tudják a választ, kiugrik az ablakon. És meg is tette. Igaz, mellékállásban kaszkadőr volt.

misterx 2010.03.17. 15:15:35

Akárhogy is ragozzuk, ha a tanar valóban érti a dolgát, sokkal kevesebb a fegyelmezési probléma. Mi annak idején (a 60-as évek eleje...) többnyire mukkanni sem mertünk az órákon, kivéve, ha ráéreztünk, hogy a tanar bizonytalan. Voltunk olyan gonosz kölykök, hogy egyiik-másik tanar sírva rohant ki az osztályból...

fledermaus (törölt) 2010.03.17. 15:19:33

Szép történet! :)

Hasonló beírások voltak a gimnáziumi ellenőrzőmben. Pl. ilyenek:
"Nem akadályozta meg, hogy egy piszkos-poros seprő az ajtó kinyitásakor a belépő tanárra essen. Magatartásával elégedetlen vagyok. XY szaktanár"

"Nemi szervét, osztálytársának étkezésre kínálta. NN szaktanár"

L'eau fasse · http://intogyujtemeny.blog.hu 2010.03.17. 15:22:28

@bárisnya: az a Szent Imre Gimnázium, és nem városi legenda, ismerek jópár embert, aki oda járt.

Veér Farkas 2010.03.17. 15:23:18

Lehet, hogy mégis maradnod kellett volna az órán.

Akkor - talán - nem ilyen szar lenne a helyesírásod.

Apukád meg ugyanolyan hülye volt, mint amilyen te lettél.

Veér Farkas 2010.03.17. 15:25:38

Apád is ugyanolyan hülye volt, mint amilyen te lettél.

Amúgy meg nem ártott volna maradnod az órán, talán akkor elérné a kettes szintet a helyesírásod meg a stílusod.

yerico1 2010.03.17. 15:27:15

@RobinGood: Volt nekünk egy kedvenc fizikatanárunk, Németh Ágnesnek hívták (Kecskemét KJG). Egyik évben elkezdtük számolni, hogy mennyivel tartja túl az óráit a megadott időn túl. Nála az volt a normális, hogy az órájáról csak a következő órára becsengetéskor engedett ki bennünket. Adott évben bőven 600 perc felett volt a "túlpercek" mennyisége.

Veér Farkas 2010.03.17. 15:29:26

@jackjunior:
A gavaris ige (E/2-ben), bár a hülye blogíró a gavarity formát akarta írni.
A főnévi forma razgavór.

Picitures doktor 2010.03.17. 15:32:34

@Veér Farkas: Namámeg ez a razgavór......muszály az embernek állandóan píronkodnia a hijányos műveltsége miatt??????

prodigy 2010.03.17. 15:33:23

Veszprém legjobb(?) középiskolájában kicsengetés után 5 perccel el lehet hagyni a termet... Persze a diáknak.

Veér Farkas 2010.03.17. 15:37:42

@tundrazuzmo:
on-aná-(anó) gavarit (nem gavarity), anyi gavarját (és nem gavarjáty)

És az oroszban nincs ü hang. A kemény i (jeri) is i.

Veér Farkas 2010.03.17. 15:39:17

@Picitures:
Hát ha muszájt ly-nal írja, akkor igen.

Az orosz nem tudása miatt nem, az nem a műveltség hiánya (bár a tudás még senkinek nem ártott meg, kivéve, ha a maffiafőnökről tud valami kellemetlent).

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2010.03.17. 15:49:57

@RobinGood:

"a tanárnak szól a csengő nem a gyereknek"

Érdekes, amikor véletlenül késtem és lebaszott a tanár és mondtam neki, hogy a csengő a tanárnak szól, akkor én lettem lehülyézve.

Vagy ez csak a kicsengetésnél érvényes, mi?

Nekem is volt olyan tanárom még általánosba aki 10 de olyankor 15 perccel is tovább tartotta az utolsó órát. Persze ha nem sietett senki, akkor nem volt gáz.

rikkah79 2010.03.17. 15:56:49

A szülő is annyit tehet az effajta intők láttán, mint a tanár tehetne, ha a szülő beírná, hogy Pistike este nem ette meg a lekváros kenyeret. Szóval, semmit.

Szűcslaci 2010.03.17. 15:58:06

Nem a tanítási módszereit, hanem az osztályerem geometriai elhelyezését kéne átgondolnia a tanárnőnek. Esetleg az ablak befalaztatását, vagy az ablak alá medvecsapda elhelyezését.

rockjano 2010.03.17. 16:03:10

@közlekedési bűnöző: Nem rólam szólt a dolog, te viszont gecizni rendesen megtanultál látom.

Érdemben is hozzá kívánsz szólni a dologhoz vagy mások baszogatásával megelégszel.

Olyan vagy mint az anyósom,...

Krajcs · http://uralicowboy.blog.hu 2010.03.17. 16:04:55

Tanterem egyik oldalán ablakok, másikon a csupasz fal, mire májusban az egyik diák: Tanárnő! Esik a hó!
A tanárnő kinéz az ablakon, mire a diák: Nem ott! A másik oldalon!

rockjano 2010.03.17. 16:05:04

@Zanzo: te is nyelvésznek tanulsz faszfej??? Hogy lehet ilyen köcsög valaki szégyen nélkül. Elbasztam ... elbasztam...ez van.

Jól esik mások baszogatása? Biztos fideszes...

Pilatus 2010.03.17. 16:08:30

Két ilyen, vagy hasonló, beírást szeretnék megosztani veletek. Az egyik még a hatvanas évek közepén (gimis voltam) született, s apám szétnevette magát, pedig iskola-párti volt. Nos, a beírás: "Tisztelt Szülő! László gyermeke óra alatt Ludas Mátyást olvasott." (A legfiatalabbak kedvéért: a Ludas Matyi vicclap volt)

Később, egy volt osztálytársam mutatta, milyen beírást kapott a fia: "T. Szülő! Fia hülye. Mi az ok?"

Kicsit Bob · http://anyamnak.blog.hu/ 2010.03.17. 16:12:05

@Pilatus: válasz: ő még nem tanult eleget, ezért iskolába járatom. Magának mi a kifogása?

Pilatus 2010.03.17. 16:16:27

@Kicsit Bob:

Igen, igen, de a szülő nem válaszolt, csak nekem: " Tudod, Laci, magamra ismerek a fiamban.."

Bruzsy · http://rockonlelkek.hu 2010.03.17. 16:20:00

Érdekes, mi találtunk jóval "kulturáltabb" módszereket, hogy ne sűrűn forduljon elő ilyen. 1 perccel csengő után már senki se írt, 2-vel utána már minden a táskában volt, 3-mal utána halkan beszélgettünk, 4-gyel meg már normál hangerőn. Az 5 percig senki se jutott el, inkább befejezte, mert látta, hogy reménytelen.

Ehhez persze az kellett, hogy az egész osztály egyetértsen azzal, hogy fölöslegesen vagyunk itt. De ha például azért tartotta tovább, mert rendesen fel akart készíteni egy dolgozatra, akkor valamiért az osztály java része egy szó nélkül tűrte és tanult, mert felfogta, hogy a saját érdeke is így kívánja. Biztos voltak néhányan, akik leszarták, de magasról az egészet, de ők se nagyon másztak ki a teremből, mert volt ennyi empátia bennük a többiek iránt.

Na, melyik a jobb?

megint 2010.03.17. 16:24:49

Próbáld meg a munkahelyen ezt megcsinálni, ott a főnököd kb a "mostani" tanár

Coyote82 2010.03.17. 16:27:46

eletem elso beirasa az uzenofuzetbe (2. osztalyban, 8 eves voltam)

"Laci matematika órán fütyült".

Faterom alairasan latszik, hogy razkodott a rohogestol amikor beirta.

Rántott máj (törölt) 2010.03.17. 16:33:12

@kispestipeti: Latszik, hogy diakkent jottel ra a sok hulyesegre, miszerint minden esetben a tanar tehet a diak fegyelmezetlensegerol.
"jól tanít és betarja a játékszabályokat. akkor a diákjai is be fogják tartani azokat." Ebben meg van is valami, bar hozzateszem, hogy a diakok tobbsege a szabalyok aloli kibuvas lehetoseget keresi, es nem az erdekli, a tanar betartja-e a szabalyokat, hanem hogy ellenorzi-e (mi is ilyenek voltunk).
"ha van órarend, akkor van "szünetrend" is, hiszen minden órát egy szünet kell, hogy kövessen. alapvetően minden tanár háklis, ha késik a becsengetésről egy diák. akkor mi baj van avval, ha a diák lesz háklis, hogy a tanár "kési el" a kicsöngetést?"
Az, hogy a tanar az esetek tulnyomo tobbsegeben olyankor szokta elkesni a becsengetest, amikor nem jut az anyag vegere, mert pl. a diakok minosithetetlenul viselkednek. Ha megis befejezi szunetben az anyagot, akkor bezzeg van siras-rivas.
"Az iskolában a tanár van a diákért és nem fordítva. (tudom, ez sokaknál kiveri most a biztosítékot, de akkor is így van!)"
Ez is marhasag ebben a formaban. A tanar van azert, hogy az, aki akar es tud az adott iskola szintjen tanulni, az tanulhasson, aki nem, az pedig atkeruljon a neki megfelelo szintu iskolaba.
"Azokban az iskolákban, ahol a tanárok intőket, figyelmeztetéseket írogatnak, oda a diáknak KÖTELEZŐ bejárni, míg a tanár ÖNKÉNT választott munkahelyén jól, vagy rosszul dolgozik."
Nem KOTELEZO bejarnia. Aki gimnaziumba jar, ha nem felel meg, atmehet szakiskolaba, szakmunkaskepzobe, dolgozok iskolajaba stb. Altalanos iskolabol is at lehet tanacsolni egy masikba. Minden iskolaban van egy kovetelmenyszint, amit altalaban az iskola es az ott szerzett bizonyitvany rangja is tukroz, ha ennek nem felel meg a diak, valaszthat gyengebbet.
Az meg, hogy a mai vilagban egy tanar mennyire onkent valasztja meg a munkahelyet? Erre had ne valaszoljak...
"Tehát ne tartsa tovább az órát annál, ahogy az iskolai házirend, órarend azt előírja, mert azok EGYFORMÁN szólnak tanárnak, diáknak."
Es szerinted ki szegi meg nagyobb szazalekban? :)
"A szülői válasz ezért nagyon is helyénvaló, szellemes és indokolt volt. (Ötös a kedves szülőnek.)"
Humoros volt, de bunkosag. Hogy varjuk el a gyerektol, hogy tisztelje a tanarat es normalis emberkent viselkedjen az orakon, ha a szulo is partner a tanar megalazasaban es kifigurazasaban? Aztan meg ra lehet fogni, hogy miatta fegyelmezetlen a gyerek.

labi 2010.03.17. 16:38:32

говорить lesz az az ige... :)

látod, ha nem ugrottál volna ki az ablakon, akkor jól írtad volna, plusz egy cseppet sem rendhagyó igével nem lenne gondod. :)

Bejjja 2010.03.17. 16:45:44

@jackjunior: gavarju, gavaris, gavarit, gavarim, gavaritye, gavarjat

Bejjja 2010.03.17. 16:47:02

látom, már más is oroszórát adott :-) Boccs az ismétlésért, de jólesett :-)

Unommáazegészet 2010.03.17. 16:47:24

Egyszer gimiben lekurváztam szünetben egy osztálytársnőmet, a magyar tanárom ezt meghallotta és a magyar nyelv helytelen használatáért kaptam egy egyest. Szerintem nagyon frappáns volt tőle, így utólag.

tt60 2010.03.17. 17:03:20

Az iskola "munkahely", nem csak jogok, hanem kötelességek is vannak, s nemcsak a tanárnak, hanem a diák úrfiknak és úrikisasszonyoknak is. Még akkor is így van, ha ezt egyesek nem veszik tudomásul.

Az a szülő pedig aki a tanár ellen hecceli a csemetéjét, eleve rosszat tesz, mert aztán amikor jön az ÉLET marhára meg fog lepődni, amikor az ilyen jópofa dolgokért a csúnya főnök bácsi/néni úgy billenti fenéken, hogy kiugrás nélkül is az utcán találja magát. Még az ellenőrzőbe sem fognak beírni neki.

Aztán akkor lehet sipítozni.

Valaki megjegyezte, hogy anno vmikor nem volt oktatási terv, vagy mittudoménmi... DE VOLT: országos lebontott tanterv minden iskolatípusra, minden évfolyamra. Igaz nem NAT-nak hítták, viszont megtanították a gyerekeket írni, olvasni, a diákok nem keverték össze Amerikát Ázsiával, s nem kellett szövegértésből vizsgázni 18 éves korban...

Hogy most az van ami van, sajna nem a tanár tehet róla, hanem az összes eddig hivatalban lévő kormányzat 1990 óta a totál elhibázott oktatáspolitikájával,az iskolában semmi keresnivaló liberális oktatási programjával, s sajnos azok a szülők is, akik a kényelem érdekében elfelejtik a nebulójukat megnevelni, hanem azt is a tanárokra bízzák/nák 100 %-ban.

A helyzet sajnos mindinkább reménytelenebb, s nem csak az elemi és középiskolai szinten, hanem már a felsőoktatásból is szakmailag egyre képzetlenebb "szakemberek" kerülnek ki.

S a bolonyai átok még csak majd most kezd elterjedni...

Zsüli · http://musiquedujour.blogspot.com/ 2010.03.17. 17:10:01

Én anno érettségi előtt pár héttel ugrottam ki az iskola ablakán, mert haza kellett mennem, de mivel még 12 előtt volt, a portás nem engedett ki, az oföt pedig nem találtam.
Szóval kiugrottam...a földszintről... az eredmény: agyrázkódás, és szalagszakadás, gipszben ballagás és érettségizés :) ))
Amúgy nem derült ki, senki sem látott, a szüleim is inkább csak nevettek, és legalább rá voltam kényszerülve a matek-tanulásra :)

d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2010.03.17. 17:33:16

áh, ilyen beirásokból külön blogot lehetne nyitni

indapass90210 2010.03.17. 17:35:35

я говорю, ты говоришь, она говорит, мы говорым, вы говорите, их говорят, ты сука

Mr. Nobody 2010.03.17. 18:09:03

egészen hihetetlen, hogy a legtöbb hozzászólás védi a tanárt és elítéli a szülőt!!! mintha nem egy megegyezés kereteit kellene betartania mindkét félnek!
...akkor lehet vmit megtenni ha a tanár megengedi!!! micsoda baromság!!!

persze ha erőszakkal bekényszerítjük gyerekeinket az iskolapadba és ott még igényeljük is, hogy erőszakoskodjanak gyermekeinkkel... akkor szebb jövőnk lesz!!! hihetetlen, hogy a legtöbben mennyire nem kezelitek partnerként a gyerekeket, gyermekeiteket... néha-néha meg lehet őket is kérdezni mi az igényük és egyszer-egyszer nagyon ritkán még figyelembe is lehet venni!!! én például verem a gyerekeimet és képzeljétek nem lesznek tőle sem okosabbak, sem jól neveltebbek, viszont tartanak tőlem! na, most jobb így valakinek???

Picitures doktor 2010.03.17. 18:23:56

@Mr. Nobody: Hááááát,ezt a gyerekeidtől kérdezd meg .Visza kellene állítani a tanárokat,persze a jó tanárokat a közmegítélésben a helyükre.van ez a szar NAT,van a sok neveletlen kölök,a tanár meg csak tanítson úgy,mintha minden jó lenne.Csodálom őket.Igaz annak idején mindkét fiam írt,olvasott,és számolt,amikor felkerült az iskolába.

aachi2 2010.03.17. 18:40:41

@Mr. Nobody: "...akkor lehet vmit megtenni ha a tanár megengedi!!! micsoda baromság!!!"

pont az ilyen vélemények miatt van szétesőben az oktatás. a tanárnak semmi tekintélye, se fegyelmezni se tanítani így nem lehet. pláne hogy még a szülő is a gyerek pártját fogja, akkor is amikor jól el kéne seggelnie.

L'eau fasse · http://intogyujtemeny.blog.hu 2010.03.17. 18:50:35

Egy csöppet se akarok arrogáns lenni, de meg szeretném kérdezni az oktatás mai szintjéről kesergőket (akik a szövegük alapján egy generációval idősebbek nálunk), hogy ha a ti időtökben még jó volt, és most szar, akkor vajon melyik generáció kúrta el, és melyik generáció az, amelyik jogosan reklamál a gyenge színvonal miatt?

A válasz egy 10 másodperces, egyirányú, el nem téveszthető levezetés útján kijön, ezért nem írom le ide.

Veér Farkas 2010.03.17. 18:50:52

@Dövan:
Miért (j)ih, miért nem anyí?

Rántott máj (törölt) 2010.03.17. 19:02:11

@Mr. Nobody: Jo nagy marhasagot sikerult mondanod.
"mintha nem egy megegyezés kereteit kellene betartania mindkét félnek!"
Igen, egy megegyezes kereteit kell betartani mindket felnek. A megegyezes alapja pedig az, hogy az ISKOLA hoz egy hazirendet, amit az odajaroknak el kell fogadniuk, es a TANAROKNAK kell azt betartatniuk.
A rendszerhez pedig az is hozzatartozik, hogy a kolykok folyamatosan a hataron fognak lavirozni, at-athagjak a szabalyokat, keresik, meddig mehetnek el. Ez is termeszetes, ilyenek a kamaszok. Csak a hozzad hasonlo fogalmatlan balfekek ezt ugy iteltek meg, hogy akkor szegeny gyerek el van nyomva, Uristen, gyorsan minden jogot el a tanartol, es oda a diaknak, minden kotelesseget el a diaktol es oda a tanarnak, a feleloseget pedig mindig az utobbi nyakaba varrjuk, mert szegeny gyerek panaszkodik, hogy neki milyen rossz mar. Nem is beszelve arrol, hogy aki eddig siman csak egy neveletlen, fegyelmezetlen bunko volt, arra most mar azonnal rafogjak, hogy hiperaktiv, onnantol mehet a feleloseg megint csak a tanar nyakaba, mert miert fegyelmezi ahelyett, hogy gyogypedagogiai eszkozoket hasznalna. Lenyeg, hogy szamonkerni nem lehet a diakon semmit, fegyelmezni tilos, de ha rosszak az eredmenyei, az kizarolag a tanar hibaja.
"...akkor lehet vmit megtenni ha a tanár megengedi!!! micsoda baromság!!!"
Korabban, amig a tanarnak volt tekintelye, mukodhetett az, hogy megbeszelte a diakkal, mi a jo, es mi a rossz, esetleg ki is kerhette a velemenyet. Megtehette, mert o volt a TANAR, akit alapvetoen a statusza, a tudasa, a kora miatt tiszteltek, es lehetoleg a szulok is ezt probaltak a gyerekbe plantalni. Manapsag eppen a fent visszaszolo szulo es hozzad hasonloak miatt a tanar tekintelye a nullaval egyenlo, ezert ha leul a kolykokkel megbeszelni, mit szeretnenek, ezzel olyan gyengeseget sugaroz, hogy abban a pillanatban vege, soha tobbet nem tudja megfogni es akar a legkisebb mertekben fegyelmezni oket.

Rántott máj (törölt) 2010.03.17. 19:06:31

@L'eau fasse: Oh, persze, egy egesz generacio kurta el az oktatast, es huszonot es harmincot ev kozott mindenki felelos erte, minden ilyen koru embert agyon kellene loni :)
A te generaciodnak meg uzenem, hogy a oktatas magas szinvonala nem azt jelenti, hogy a tanar csettint egyet, es a tudas belemegy a fejetekbe anelkul, hogy barmilyen erofeszitest kellene tennetek, vagy legalabb figyelnetek ra :)

t0thl 2010.03.17. 19:25:07

Az óra addig tart, ameddig a tanár mondja, a részvétel nem fakultatív, valamint a történés nem is a gyerek szórakoztatásáért van. Részemről ennyi.

L'eau fasse · http://intogyujtemeny.blog.hu 2010.03.17. 19:36:40

@piro: hát én konkrétan azokra a generációkra gondolok, akiknek az elmúlt 30 évben beleszólásuk volt a dolgokba, mert az hótziher, hogy nem mi züllesztettük az oktatást ilyen szintre azzal, hogy suliba jár(t)unk. Az üzenetedre meg csak azt tudom mondani, hogy ha egy óra unalmas, akkor egy gyerek nem fog odafigyelni, akármennyire érdekelné a téma, és sajnos az a helyzet, hogy az előző pár generáció annyira lesüllyesztette a tanárok színvonalát, hogy igen szerencsés gyereknek kell legyél ahhoz, hogy legalább többségében érdekes órákra járj.

igazságos 2010.03.17. 19:38:05

@Zsüli: Szerintem ez az agyrázkódás még most is tart.

_nyuszi_ 2010.03.17. 19:39:50

mi négykézláb másztunk ki a számtek. óráról annak idején. mondjuk ez már 20 éve volt. sajna nem érdekelt a Commodore64, az meg pláne nem, hogy a tanár se tudta miről beszél, csak nyefegett.

nyelvőr 2010.03.17. 20:00:16

Tanárként mondom:az igazság félúton van. Ha van értelmes tevékenykedtetés az órán nem rosszak a gyerekek. A kérdés csak az, a mai akciódús világban hogyan lehet érdekfeszítővé tenni mondjuk egy nyelvtanórát. Sajnos az is igaz, hogy jónéhány tanterem fölé ki lehetne tenni a "gondolkodásmentes övezet" táblát, mert a gondolkodás fárasztó tevékenység, s a készhez szokott pajtások igen nehezen vehetők rá ilyesmire. A szülő tanári tekintélyt romboló hatásáról meg csak annyit: a fagyi visszanyal, s a csemete a szüleitől tanult technikákat fogja alkalmazni...a szüleivel szemben is. Mint az Örkény-egypercesben: "...és most viszi"

L'eau fasse · http://intogyujtemeny.blog.hu 2010.03.17. 20:05:57

@nyelvőr: szerintem pont az érdekessé tétel képessége az, ami a tanárt elválasztja a kóklertől, még ebben az akciódús világban is :)

Gekko 2010.03.17. 20:29:17

Ja, ez volt az az urban legend, ami mindig valakinek az ismerősével történt. Na, most már tudjuk, ki volt az... Ja, és az eredetit azé megnézném, de félek, nem fog előkerülni.
.
.
.
Csak tudnám mér kell ilyen sztorikat sajátként előadni, mikor pont az ismerős ismerősével az igazi:-)

L'eau fasse · http://intogyujtemeny.blog.hu 2010.03.17. 20:57:08

@Gekko: MI nem adjuk elő sajátként, hanem a beküldő, viszont értelemszerűen nem tudjuk, hogy igazat mesél e, de azt már az első posztunkban leírtuk, hogy amelyikhez nincs kép, azt nem fogadjuk el hitelesnek, de ha érdekes, kirakjuk, ez történt most is.

L'eau fasse · http://intogyujtemeny.blog.hu 2010.03.17. 21:06:40

ja és akit érdekel, nézze meg a facebook-oldalunkat, hatalmas munka fekszik benne :D

tt60 2010.03.17. 21:20:44

@Mr. Nobody: Ember!!! A gyereked meg majd magától okosodik, vagy az ezen - már ne is haragudj meg, de totál hülye - álláspontodból tanulja meg a minimális tudást??

No asszem ez éppen Nálad nem fog menni, mert aki ilyeneket ír... aztán ha majd egyszer a nebulód odaáll eléd oszt szépen pofonver, akkor megint a tanár lesz a hibás.. ?

Kapj a fejedhez....

tt60 2010.03.17. 21:25:29

@banurr:
Oszt belehaltál, hogy a zsírosdeszkát egy órával később etted meg??

tt60 2010.03.17. 21:28:08

@L'eau fasse: A gyenge szinvonal nem azt jelenti, hogy a diák megverje/szemtelenkedjen/tiszteletlen legyen a tanárával szemben.

Nicholas Flamel 2010.03.17. 21:33:18

@tt60: és L'eau Fasse hol is tett a kettő közé egyenlőségjelet?

L'eau fasse · http://intogyujtemeny.blog.hu 2010.03.17. 21:38:13

@tt60: hát a megveréssel egyetértek, de azt nem vágom, hogy egy színvonaltalan tanárt miért kéne akárkinek is tisztelnie. Talán a gyenge mérnököt, a hülye jogászt, esetleg a vezetni alig tudó taxisofőrt is tisztelni kéne, mert van egy hivatása, amit szarul végez? Szerintem kemény teljesítmény- és visszajelzésalapú értékelést kéne bevezetni az oktatásban, versenyképes bérekkel persze, és hulljon a férgese. A szabadverseny csak jót tenne. Én is szívesen elmennék tanítani (ráadásul ahányszor előadtam gyerekeknek, mindig kussban figyeltek, pedig soha nem fegyelmeztem senkit), ha nem tudnám, hogy az iparban a tízszeresét fogom keresni...

L'eau fasse · http://intogyujtemeny.blog.hu 2010.03.17. 21:38:46

@L'eau fasse: mármint a megverés elutasításával értelemszerűen :D

Rántott máj (törölt) 2010.03.17. 23:19:14

@L'eau fasse:
"hát én konkrétan azokra a generációkra gondolok, akiknek az elmúlt 30 évben beleszólásuk volt a dolgokba, mert az hótziher, hogy nem mi züllesztettük az oktatást ilyen szintre azzal, hogy suliba jár(t)unk"
Egyvalamiben igazad van. Az nagyreszt az elozo generacio (a szuleitek) hibaja, hogy a viselkedesi es tarsasagi kulturatok a korabbi generacioke alatt van. De lehet, hogy ebben tevedek, es a kulonbseg valojaban abban van, hogy az olyanok, akik manapsag rohogve lediplomaznak, korabban a kozepiskolak kozelebe sem mehettek. Ez is a nalatok idosebbek hibaja (mint termeszetesen minden), de nem teljes generacioke, hanem donteshozasi pozicioban levo csoportoke.
Abban egyetertunk, hogy igazan az marad meg a diakban, amit a tanar elmenyszeruen, erdekesen tud atadni. Csakhogy a tananyag nem minden szegmenset lehet minden diak szamara erdekesse tenni. Minden diakot mas erdekel, es az elmeny is teljesen szubjektiv dolog. Sot, meg olyan reszek is vannak, amik tobbnyire minden diak szamara egyforman sotlanok, erdektelenek, nem is nagyon lehet erdekesse tenni oket, de akkor is nagy szukseg van rajuk.
Nagyjabol arrol van szo, amit mondtam. A mai diakok - te is - elvarjak, hogy csak a tanar dolgozzon, az o felelosegekent jelolitek meg azt, hogy az orak erdekesek legyenek es maximalisan lekossenek, nektek lehetoleg semmilyen szellemi erofeszitest ne kelljen tennetek. Csakhogy nagyon nehez ugy erdekesse tenni egy orat, hogy a diakok csak ulnek es massal foglalkoznak. Ha erdekli oket a tananyag, olvassak el, es ha kovetkezo oran kerdeseket tesznek fel, rogton erdekes lesz az ora. Csak ehhez nekik is dolgozniuk kellene, nem csak varni a sult galambot.
Persze, kello felkeszulessel sokkal erdekesebbe is teheto az anyag, mint amilyennek elsore latszik, csakhogy a mai oraszamok es a tanarok egyeb elfoglaltsagai mellett nem annyira konnyu minden egyes orara erdekesen felkeszulni (es akkor meg nem emlitettem, hogy a tanarok jelentos resze az iskolan kivuli tevekenysegebol kell, hogy megeljen). Raadasul nehany ev alatt ki is eg a legtobb tanar, tobbnyire eppen azert, mert latja, hogy a feje tetejere allhat, a legjobb szemlelteto anyagokat veheti elo, a diakok a legjobb esetben is csak rohognek rajta, ha egyaltalan eszreveszik, hogy ott van.
Persze ez nem mindenutt van igy, de a tapasztalatom, hogy az elit iskolakban, ahol a diakokat alaposan kiszelektaljak, fantasztikusan erdekes orakat lehet tartani, a tobbiben, ahova a tizennyolc eves korig tarto tankotelezettseg miatt a maradekot benyomjak, gyakorlatilag eselye sincs a tanarnak, ha nem a szexrol vagy az alkoholrol szol eppen az aznapi tananyag. Persze szukseg van a tanarra, rossz tanar tartosan soha nem fog jol tanitani, de a diakok felelosege semmivel sem kisebb.
Itt szeretnem egyebkent megjegyezni, hogy egy kicsit nagyon el vagy szallva, vissza kellene jonnod a foldre.
Eloszor is az, hogy nehanyszor eloadtal, es fegyelmelmezes nelkul figyeltek rad a gyerekek, az azt jelenti, hogy egy harmincot fos osztalyban, akik csak azert vannak ott, mert kotelezo nekik es legszivesebben nagyon messze lennenek a tanteremtol is ugyanigy fog mukodni ugyanez, raadasul tiz osztalyban parhuzamosan meg fogod ezt csinalni. Ez meg nagyon-nagyon messze van a tanarkodastol.
Mint ahogy az is tulzas, hogy az iparban palyakezdokent egy tanar berenek a tizszereset (ami akarhogy szamolom, legalabb egymillio forint netto) fogod megkapni. Par ev utan elofordulhat, de azert ott is kemenyen meg kell dolgozni majd.
Ja, es nem vagyok tanar, az "iparban" dolgozok, mielott ezzel jonne barki, egyszeruen csak meg tudom erteni, milyen lehet tanarnak lenni, mikor mar a diakok alaphozzaallasa az, hogy arrol is o tehet, hogy ok otthon nem tanulnak.

L'eau fasse · http://intogyujtemeny.blog.hu 2010.03.18. 08:40:08

@piro: rászántad az idődet, én is rászánom.

"Az nagyreszt az elozo generacio (a szuleitek) hibaja, hogy a viselkedesi es tarsasagi kulturatok a korabbi generacioke alatt van. De lehet, hogy ebben tevedek, es a kulonbseg valojaban abban van, hogy az olyanok, akik manapsag rohogve lediplomaznak, korabban a kozepiskolak kozelebe sem mehettek. Ez is a nalatok idosebbek hibaja (mint termeszetesen minden), de nem teljes generacioke, hanem donteshozasi pozicioban levo csoportoke."

Szerintem egyáltalán nincs lejjebb az átlagos kultúra, csak nem olyan, mint amilyennek a szülők elképzelték, mert a szülők a nagy karrierhajszolásban elfeledkeztek a gyereknevelésről. Ebből én egyedül a népi kultúránk elsikkadását sajnálom, de az öltönyös-cilinderes "ha nem tudunk vele mit kezdeni, akkor tiltsuk be" típusú "polgári értékrendet" nagyon nem. Amúgy ha mondasz akármilyen társadalmi osztályhoz/réteghez kapcsolódó kulturális eseményt a te idődből, megmondom, hogy mi a mai megfelelője. Csak hogy egy példával éljek, a jóképességű gyerekek annak idején az úttörő-, illetve KISZ-táborokba jártak szüzességet elveszteni meg berúgni, ma viszont rendelkezésre áll kismillió sport-, hagyományőrző-, valamint iskolai tábor ugyanennek a végrehajtására.

A röhögve lediplomázással egyetértek, és igen, az idősebbek ötlete volt ez a "mindenkinek legyen diplomája" baromság, a retardált kétszintű érettségi, meg az elhamarkodva bevezetett bolognai rendszer. Szerintem a gimnáziumi tankötelesség egyszerre pazarolja a tanulásra alkalmatlan gyerek, a tanár, és az állam pénzét/idejét, mindhárom fél jobban járna, ha a gyerek elmenne kitanulni egy szakmát, vagy árufeltöltőként dolgozni valamelyik hipermarketbe. A döntési pozícióról még annyit, hogy tudtommal az elmúlt 20 évben 4 évente minden felnőtt döntéshozói pozícióban van, és ilyen döntéseket sikerült hozni, tessék vele együttélni. Ha érdekel amúgy, én cenzuspárti vagyok, azaz feltennék mindenkinek két kérdést (a médiában előre kiadott 50 kérdés közül) az aktuális magyar politikáról (pl. ki a pénzügyminiszter), és aki tudja a választ, csak az szavazhatna.

" A mai diakok - te is - elvarjak, hogy csak a tanar dolgozzon, az o felelosegekent jelolitek meg azt, hogy az orak erdekesek legyenek es maximalisan lekossenek, nektek lehetoleg semmilyen szellemi erofeszitest ne kelljen tennetek."

Ez alapvetően így van (és régen is így volt, max nem mertétek kimondani), de szerintem a "mai" diákok semmivel sem kevésbé együttműködőek, mint a régiek, annyi történt, hogy változik a világ, és a világ változásait követnie kellene a tananyagnak is, ami valahogy elmaradt, éppen ezért a mai tananyag jó része értelmetlen, mondhatni, a tanterv úgy szar, ahogy van. Szégyen, hogy egy negyedik általánosos gyereknek már tudnia kell, hogy mi az a zöngésség szerinti részleges hasonulás, amikor egy átlagos negyedikes gimnazista nem tud megcsinálni egy kibaszott rántottát se (és még sorolhatnék vagy 100 ilyen párhuzamot).

A tanárok kiégéséről, és az elit iskolákról: azzal egyetértek, hogy a fiatal, lelkes tanárok sajnos igen gyakran beleszürkülnek az oktatásba, de az okot rosszul jelölöd meg. Az ilyen tanároknak ugyanis általában sikerélményeik vannak a diákokkal, és a diákok is szeretik őket (tapasztalatom szerint az ilyen tanárra a legdeviánsabb állatok is tisztelettel szoktak nézni). A probléma a tanáriban jelentkezik: az öreg, begyepesedett, egészségtelenül konzervatív társaknak nem tetszik a fiatal kolléga új módszerekkel elért sikere, elkezdődik a furkálódás, melynek az eredménye az általad is leírt kiégés, vagy távozás, szerencsése esetben valamelyik elit suliba (ahol az ilyeneket megbecsülik).

Az elitsulis/tankötelezettség miatti sulis rész tényei stimmelnek, de a következtetéssel nem értek egyet: rendben, a diáknak is van felelőssége (amelynek az érzetére a szülőknek és a tanárnak együttes erővel kéne ránevelni a gyerekeket, valódi fegyelmezési eszközökkel - itt jön képbe a beírás, mint totálisan alkalmatlan eszköz, pláne a mobiltelefonok korában -, pl. pénzügyi felelősség megtanítása valódi pénzzel meg ilyenek), de a tanár teljesítménye is legyen számonkérhető, ne fordulhasson elő az, ami mondjuk a mi általános iskolánkban volt, hogy egy olyan igazgatóhelyettes évekig dolgozhat ott, akit két hónap után a teljes diákság szívből gyűlöl az aljas rosszindulata miatt.

Igen, igazad van, hogy nem vagyok ettől még tanár, a dolog inkább arra volt kihegyezve, hogy miért nem akarok (a közoktatásban) tanítani. És valóban, a tízszeres szorzó sok pályakezdőként, de mondjuk egy 5-6 év után simán megközelíti a realitást (nem tudom, egy tanárnak egyáltalán emelkedik valamennyit a fizetése a pályafutása során, leszámítva pl. a vezetőtanári kinevezést?).

fabos-net · http://fabos-net.ws/ 2010.03.18. 10:06:44

Mi is leléptünk néhány óráról. Jó buli volt.

Igaz most az iskolás gyermekeimnek nem mesélem ezeket a sztorikat.

respecta /01 2010.03.18. 17:21:02

Pont ilyen orosz tanárnőnk volt. Középsuliban utáltuk is érte nagyon. Mondjuk a nyelvét is.
Semmi oka nem volt az órák elhúzására. Semmi.
A diákkal (akkori koromra emlékezvén) nagyon egyet tudok érteni. Különösen az ugrás okáért! :-)
Az apát nem kommentelem, mert csak egy szó lenne a véleményem.
Azt viszont nekem nem illik leírnom! :-D
süti beállítások módosítása